UPDATE: Spaţiul aerian elveţian a fost redeschis, a anunţat miercuri Skyguide, compania responsabilă de controlul traficului aerian în ţara alpină, după o închidere totală a întregului trafic din cauza unei defecţiuni informatice care a durat mai multe ore, informează AFP, citat de Agerpres.
"O defecţiune tehnică a avut loc la Skyguide, serviciul elveţian de control al traficului aerian, la primele ore ale dimineţii, motiv pentru care spaţiul aerian elveţian a fost închis traficului din motive de siguranţă",
indică comunicatul de presă Skyguide.
Citeste si: VIDEO- Zeci de pasageri au rămas blocați pe aeroportul din Sibiu
Compania nu a oferit încă explicații pentru motivele acestei întreruperi, dar a subliniat că „deplânge acest incident şi consecinţele acestuia pentru clienţii, partenerii şi pasagerii săi ai aeroporturilor din Geneva şi Zürich şi că este muncind din greu pentru a găsi o soluţie".
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro
În ciuda întreruperii, aeroportul a rămas deschis, spune o purtătoare de cuvânt a aeroportului.
Citeste si: Haos pe aeroportul Otopeni, din cauza lipsei de personal. Anulări și întârzieri de zboruri: „Suntem la minus de 10 la sută”
Haos pe aeroportul Otopeni din cauza lipsei de personal
Este haos pe marile aeroporturi ale lumii de la care nu face excepţie nici ţara noastră.
Atât companiile aeriene, cât şi cele care se ocupă cu bagajele şi actele pasagerilor, se confruntă cu
o criză uriaşă de personal. Dacă unii angajaţi au fost disponibilizaţi în pandemie, alţii au plecat singuri şi s-au orientat spre meserii care nu au nicio legătură cu aviaţia.
Citeste si: Scumpirile prin viteză. Rata inflației atinge un nou record: 14,5%, în luna mai
Cea mai mare aglomeraţie de pe aeroport este înregistrată la orele dimineții, în intervalul orar 5 şi 8, când ajung pe aeroport chiar şi peste 10 mii de pasageri, cu tot atâtea bagaje de procesat de către firmele de handling.
Cele mai mari probleme se înregistrează la firmele de handling
În primele cinci luni ale acestui an, aeroportul Henri Coandă din Otopeni a fost tranzitat de 4,1 milioane de pasageri.
Un volum de trei ori mai mare faţă de 2021 şi apropiat de perioada de dinainte de pandemie.
Citeste si: VIDEO- Zbor umanitar al Forţelor Aeriene pentru transportarea unui pacient cu arsuri