Semnalul radio indică faptul că planeta asemănătoare Pământului poate avea propriul câmp magnetic, o componentă-cheie pentru a fi locuibilă.

Citește și: Gaura uriașă apărută pe Soare ar putea provoca ravagii pe Pământ, vineri

Oamenii de știință au observat un semnal radio care se repetă de la un sistem solar din apropiere și care sugerează prezența unui câmp magnetic în jurul uneia dintre planetele sale.

Citește și: Un asteroid uriaș trece printre Pământ și Lună în weekend. NASA: "Atât de mare și de aproape vedem o dată la 10 ani"

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Scene greu de privit pentru salvamontiștii care au intervenit în salvarea fetei atacate de urs- wowbiz.ro

Ar fi vorba despre o panetă de dimensiunea Pământului, relatează un nou studiu citat de Vice.

Ce semnifică semnalul radio repetat

Descoperirea unui câmp magnetic – o componentă-cheie a capacității Pământului de a găzdui viață – ar putea accelera căutarea vieții extraterestre și a planetelor locuibile în univers dacă va fi confirmată.

Potrivit astronomilor, va fi nevoie de mai multe cercetări pentru a prezenta un caz clar că semnalele sunt într-adevăr generate de câmpul magnetic al unei planete.

Ce rol are câmpul magnetic al unei planete

Câmpul magnetic al Pământului a jucat un rol critic în supraviețuirea vieții, protejand suprafața de radiațiile dăunătoare ale Soarelui și ajutând la menținerea unei atmosfere stabile care hrănește biosfera noastră.

Din acest motiv, oamenii de știință cred că viața extraterestră, dacă există, ar putea depinde și de prezența câmpurilor magnetice robuste în jurul exoplanetelor, care sunt lumi care orbitează în jurul altor stele.

Exoplanetele de dimensiunea Pământului emit semnale magnetice mult mai slabe în comparație cu giganții gazosi, ceea ce face dificilă detectarea magnetismului în jurul lumii stâncoase.

De pe ce planetă vine semnalul radio

Sebastian Pineda, cercetător de la Universitatea din Colorado, Boulder, și Jacqueline Villadsen, profesor asistent la Universitatea Bucknell, au petrecut ani de zile căutând aceste semne ale câmpurilor magnetice din jurul planetelor mici.

Acum, perechea de astronomi prezintă dovezi fără precedent ale exploziilor radio repetate care ar putea fi legate de un câmp magnetic din jurul exoplanetei de dimensiunea Pământului YZ Ceti b, care este situată la doar 12 ani lumină de sistemul nostru solar.

Z Ceti b finalizează o orbită în doar două zile, ceea ce înseamnă că este mult prea aproape de steaua sa pentru a găzdui viața, dar acest an ultrascurt „face, de asemenea, un studiu de caz promițător unic pentru undele SPI magnetice”, potrivit unui studiu publicat luni în revista Nature Astronomy