In articol:
Distributia masinii se refera la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare si pozitia pistoanelor in cilindri, astfel incat sa se respecte timpii de ardere ai motorului. Distributia este in general alcatuita din: curea dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si pompa de apa (unde este cazul).
Citeste si: Mașina de serie care a depășit viteza de 500 km/h. Află ce mașină a reușit să bată recordul
Distributia este de trei feluri: pe curea, pe lant si pe pinioane. Distributia pe lant este folosita insa mai rar de producatorii auto. Toate subansamblurile ale motorului care sincronizeaza componentele de admisie, evacuare si pozitia pistoanelor fac parte din distributia masinii. Functionarea corecta a distributiei este foarte importanta in angrenajul masinii, de aceea kitul trebuie schimbat la timp.
În cazul mașinilor cu distribuție pe lanț, kitul de distribuție se schimbă la 180.000 km rulați
În cazul masinilor cu distributie pe lant, kitul de distributie se schimba mai rar. Specialistii consultați de cars.ro recomanda schimbarea la 180.000 kilometri. Ba mai mult, exista anumite tipuri de masini cu distributie pe lant care nu necesita o schimbare.
Citeste si: România, lovită de lapoviță și ninsoare! Meteorologii au emis un avertisment de ultimă oră- wowbiz.ro
Distributia se schimba preventiv, pentru a nu ajunge in situatia in care se distruge partial sau total motorul (motorul se poate strica in momentul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii).
Alte probleme majore, care se pot intampla daca nu se schimba la timp distributia, potrivit cars.ro,