Trucurile care te vor ajuta sa economisesti o treime din consumul de carburant. Sfaturi pretioase de la specialisti!
Nu va mai uitati la pretul afisat de benzinarii. Nu vrem sa va ia durerea de cap. Pana la urma, nici nu conteaza atat de mult daca tariful creste sau scade. Avem sfaturi importante carene ajuta sa economisim o treime din consumul de carburant. Ati auzit bine! Detaliile vin in rubrica stirilor Kanal D "Cat te costa?"!
In ultima perioada, soferii sunt tot mai afectati de taxe, cotatii internationale si tot soiul de tarife care le golesc portofelul.
Augustin Hagiu, presedinte FORT: “Noi am fi trebuit sa ne asteptam la o scadere a preturilor. Ele au crescut. Pierderile vor fi enorme”.
Greu sa impaci si capra, si varza...
Radu Soviani, analist economic: “capra este propriul interes al companiilor petroliere care nu vor sa internalizeze majorari administrative de pret”.
Este cazul sa ne gadim doar la situatia acelora dintre noi care sunt soferi.
Daca este sa ne raportam la pretul unui plin de capacitate medie- 50 de litri, atunci putem sa facem o economie si de 30 la suta. Cum vine asta? Totul este sa ne schimbam stilul de condus.
Un stil de condus economic este o chestiune serioasa. Dar, ca sa ajungem unde ne dorim, avem nevoie de un specialist. Numele meu este Sorin Ene, fondatorul primei scoli de drift din Romania, vicecampion eruopean la drift 2016. Campion national la drift 2015! Asadar, primim sfaturi de la cineva care stie toate secretele unei masini.
CONDUCEM SI ECONOMISIM!
Daca vrem o economie la consumul de carburant, atunci trebuie sa facem planul inainte de a porni la drum.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “ Putem apela la sistemele GPS sau chiar la aplicatiile de pe telefon pentru a verifica inainte de plecare. Trebuie sa ne alegem o ruta cat mai scurta, chiar cu scurtaturi”.
Unele aplicatii sunt actualizate in timp real prin contributia utilizatorilor, asa ca un blocaj in trafic este raportat imediat.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “ De asemenea, presiunea in anvelope este foarte, foarte importanta”.
Nu respectam presiunea indicata de producator? Atunci consumul creste inutil cu 3 la suta.
Este foarte intalnita situatia in care stam de cel putin 2 ori in coloana, pentru a astepta culoarea verde a semaforului! In acest caz, nu acceleram fara rost pentru a ne opri peste 50 de metri. Mai bine lasam autoturismul…
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “In frana de motor pana in momentul in care ne apropiem de cel din fata si trebuie sa oprim masina”.
Accelerarile bruste nu fac decat sa creasca in mod galopant consumul de combustibil.
“Schimbarea treptelor de viteza trebuie facuta undeva la maximum 3.000 de ture. 2500-2700 pentru motoarele pe benzina. Iar in cazul motoarelor diesel, cu atat mai mult motoare diesel supraalimentate, undeva in jurul valorii de 2000 de rotaii pe minut.
Distanta fata de celelalte masini nu tine doar de siguranta. Cand vezi ce se intampla in fata ta pe drum, poti sa iei decizii fara sa bruschezi motorul.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “Nu trebuie sa acceleram foarte des. Accelerand nejustificat pentru a pastra o distanta cat mai mica fata de autoturismul din fata, clar ca motorul consuma mai mult carburant decat trebuie”.
Mergem si mai departe…
Un aspect foarte important in ceea ce priveste reducerea consumului de carburant il reprezinta greutatea suplimentara pe care o caram cu noi in masina fara sa ne dam seama.
Asigurati-ca ca nu transportati in masina cine stie ce obiecte inutile.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “ Pentru cei care sunt obisnuiti sa care acele cutii de bagaje de-asupra masinii, consumul creste in acel moment cu pana la 3 litri la suta de kilometri”.
Sunt cateva sfaturi care aplicate ca la carte reduc consumul cu pana la 30 la suta. Dar nu e vorba numai de asta. Daca nu bruscam motorul, patram o presiune corespunzatoare in anvelope si respectam toate specificatiile tehnice ale autoturismului, atunci mai castigam ceva.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: “ Sunt concluzii pe care le-au tras piloti de permormanta! Sunt lucruri testate chiar si de mine. Fac in asa fel incat sa ne protejam masina. Deci, au grija si de starea tehnica a masinii!
Cu alte cuvinte… mai putine vizite la service, mai multi bani economisiti.
CEL MAI RENTABIL MIJLOC DE TRANSPORT...
Cu masina, cu avionul sau cu trenul? Cum e mai rentabil? Raspunsul tine de cateva calcule si de o compartie simpla!
Haideti sa facem un calcul simplu. Vorbim de situatia pe plan national. Sa presupunem ca mergem de la Constanta la Timisoara. Asta inseamna 764 de kilometri. Deci, traversam tara de la un capal la altul.
Costurile unui drum cu masina sunt de aproximativ 287 de lei. Minimum 57 de litri de carburant sunt consumati la o astfel de cursa. Dar si timpul este un cost. Petrecem aporoape 9 ore pe drum, asta daca mergem fara oprire. Autostrazile, stiti bine, sunt un lux in tara noastra.
Pe calea ferata... alegem varianta care presupune cea mai mica durata a schimbului intre 2 trenuri. 12 minute. Nu avem o legatura directa, iar calatoria dureaza in total 15 ore. Un bilet costa 119 lei.
Aruncam o privire si la preturile unui bilet de avion. Platim cam 382 de lei pe un bilet, adica 85 de euro. Ajungem in 6 ore, si asta pentru ca facem o escala la Milano. Dar tot e cea mai rapida metoda de transport.