In articol:
Cunoscut inițial ca unul dintre principalii retaileri de electronice și electrocasnice, Altex și-a diversificat în ultimii ani oferta, ajungând să pună la dispoziția clienților săi categorii de produse precum auto, beauty, IT, gaming, baby, telecomunicații sau menaj.
Ziarul Financiar remarcă faptul că brandul a avut cel mai bun an din cei peste 25 de existență, ajungând la aproape 120 de magazine Altex și Media Galaxy în toată țara, precum și la o dezvoltare din ce în ce mai mare pe piața vânzărilor online.
Cine este omul din spatele Altex
Se numește Dan Ostahie și a pus bazele companiei asumându-și un risc: la începutul anilor 90, când piața de afaceri abia începea să se dezvolte, acesta a făcut un credit de 10.000 de dolari, pentru care a folosit ca garanție casa părinților. Tânărul om de afaceri a intuit pe atunci exact produsul de care aveau cea mai mare nevoie românii: televizoarele color.
Cum a evoluat compania
Primul magazin a fost deschis la Piatra Neamț în 1992, apoi afacerea s-a extins tot mai rapid, până în 1997 fiind deschise peste 50 de magazine în marele orașe ale țării. În 2004, patronul Altex a lansat și brandul Media Galaxy, o rețea de magazine de mare suprafață, cu un nou standard pentru retailul de produse electronice și electrocasnice.
Odată cu creșterea importanței e-commerce-ului, Altex a început să investească și în partea de vânzări online, astfel încât să le poată oferi clienților săi produsele preferate prin curierat, fără a fi nevoie ca aceștia să se mai prezinte în magazin. Viziunea lui Dan Ostahie merge de altfel în direcția de omnichannel: o experiență excelentă pentru clienți, care să fie la fel atât la cumpărăturile de pe internet, cât și la cele din magazinele fizice.
Gama de produse s-a diversificat constant de la apariția companiei, Altex lansând frecvent categorii noi, care să acopere toate nevoile pieței. Clienții pot beneficia frecvent de promoții la produse din portofoliul brandurilor celebre, internaționale și naționale, dar și la variante din zona de brand propriu, prin care compania își propune să ofere alternative de calitate, la prețuri reduse. De asemenea, pentru persoanele care au nevoie de o soluție de finanțare și o modalitate de a-și achiziționa toate produsele de care au nevoie, chiar și atunci când bugetul nu le permite, Altex a pus la dispoziție sistemul de creditare Credex, ce poate fi accesat extrem de simplu și rapid, atât în magazine, cât și online.
Prin modul în care s-a adaptat continuu la schimbările pieței, știind întotdeauna ce să ofere, cum să aducă cele mai noi tehnologii în viața românilor și în același timp să pună la dispoziție prețuri pentru toate buzunarele, Altex a crescut și a ajuns astăzi una dintre cele mai apreciate și puternice companii de retail. Dovadă stă de altfel clasarea în prima jumătatea a topului celor mai valoroase companii din România.