SRI a dat startul recrutărilor din 2022 și a publicat recent un Ghid informativ adresat românilor care doresc o carieră în serviciul de informații. Tot ce vrei să afli despre angajarea în SRI se află în Ghidul Candidatului 2022, publicat recent pe site-ul instituției (vezi aici ). 

Citeste si: Studenţii şi personalul SRI înscrişi la Academia Naţională de Informaţii vor fi exceptaţi de la înregistrarea în Registrul matricol unic al universităţilor

Unul dintre avantajele pe care le oferă calitatea de angajat SRI este acela al unui parcurs predictibil pe termen lung, în cadrul institutiei, se spune în ghidul citat.

Posturile disponibile și oportunitătile care se ivesc în cadrul Serviciului sunt anunțate și pe portalul intern al institutiei și pentru ele pot concura, în condiții de egalitate și transparență, toți cei care doresc și întrunesc cerințele, în acord cu specificațiile fiecărui astfel de anunț.

Citeste si: VIDEO| Breaking News! Amenințare cu bombă la un mall din București

Angajări SRI 2022- salariul de debut, minim 4.500 lei net

Apartenența la instituție îți asigură anumite drepturi aferente statutului de cadru militar, precum și beneficii adaptate nevoilor tale:
- contract de muncă full-time, pe perioadă nedeterminată;
- salariu de debut de aproximativ 4500 lei net, care poate varia ușor în funcție de experiența ta;
- decont parțial al chiriei, dacă nu ai propria locuință, iar dacă decizi să-ți cumperi una, redirecționarea sumei către plata ratei la bancă sau la dezvoltatorul imobiliar cu care închei contractul;
- bonusuri de performanță;
- program flexibil de lucru 8 ore pe zi sau în funcție de specificul activității;
- acces la servicii medicale gratuite în unitățile din cadrul rețelei sanitare proprii a
SRI;
- acces în facilități de cazare și recreere proprii din zone turistice de pe teritoriul național

Care este profilul angajatului SRI

Ca să te poți angaja la SRI trebuie, conform legii și normelor interne specifice Serviciului, să îndeplinești cumulativ o serie de criterii:

- să ai cetățenie română și domiciliul stabil în România;
- să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
- să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
- să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul

încadrării în SRI;
- să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
- să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse;
- să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Sora lui Jador rupe tăcerea despre decizia luată de manelist, după ce a anunțat despărțirea de Oana Ciocan: „Așa e mai bine pentru el”. Camelia Dumitrache a vorbit fără rețineri despre asta- wowbiz.ro

În raport cu fiecare tip de post vacant, candidații trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecție, că îndeplinesc anumite criterii specifice: pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie), inteligență peste medie, nivel de cultură generală peste medie și competențe lingvistice, interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare, o stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).

Anumite posturi necesită abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres.

Cum poți aplica pentru un post în SRI

Există cinci modalităţi distincte de a fi angajat în SRI. În funcţie de pregătirea şi profilul tău profesional, va fi aplicabilă una dintre ele:

  1. dacă eşti absolvent de studii liceale, poţi da examen de admitere la studiile universitare de licenţă ale Academiei Naţionale de Informaţii "Mihai Viteazul". Acestea formează ofiţeri operativi de informaţii şi ofiţeri analişti  (pentru mai multe detalii accesează  site-ul Academiei Naţionale de Informaţii "Mihai Viteazul");

  2. dacă eşti absolvent al unor studii universitare de licenţă, îţi poţi completa pregătirea prin cursurile de master profesional organizate de Academia Naţională de Informaţii "Mihai Viteazul". Acestea sunt dedicate, de asemenea, formării ofiţerilor operativi de informaţii şi a ofiţerilor analişti  (pentru mai multe detalii accesează  site-ul Academiei Naţionale de Informaţii "Mihai Viteazul");

  3. dacă eşti angajat în cadrul altor instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în condiţiile existenţei unor cerinţe de personal specializat din partea Serviciului şi cu aprobările necesare, te poţi alătura echipei noastre, prin transfer;

  4. dacă eşti absolvent al ciclului I şi II în sistem Bologna sau de studii superioare de lungă durată finalizate anterior anului 2008 în domenii de interes pentru Serviciu (de exemplu: IT, limbi străine, psihologie, economie etc.) sau dacă ai absolvit studiile liceale, poţi fi avut în vedere pentru angajare candidând pentru unul dintre posturile menţionate la secţiunea  Posturi disponibile. Intenţia de angajare se poate înregistra prin  completarea unui formular on-line  sau prin depunerea unei cereri olografe şi a unui Curriculum Vitae la  sectorul relaţii cu cetăţenii  sau la  Direcţiile Judeţene de Informaţii.

  5. dacă eşti cel puţin absolvent al ciclului inferior liceal sau al învăţământului profesional, cu diplomă sau certificat de absolvire, poţi opta pentru angajarea în corpul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti prin  completarea unui formular on-line  sau prin depunerea unei cereri olografe şi a unui Curriculum Vitae la  sectorul relaţii cu cetăţenii  sau la  Direcţiile Judeţene de Informaţi  (pentru mai multe detalii vezi Legea nr. 384 din 2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu completările şi modificările ulterioare).

Ce categorii de posturi sunt în SRI

Pentru că activitatea principală a SRI presupune culegerea și analiza informațiilor care indică riscuri, vulnerabilități sau amenințări la adresa securității naționale, sunt căutați în mod continuu ofițeri operativi, ofițeri analiști, specialiști tehnici și, când apar nevoi punctuale, SRI selecționează specialiști în diverse domenii de activitate, care asigură suport dedicat misiunilor Serviciului.

OFIȚER OPERATIV

Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.
Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

OFIȚER ANALIST

Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat.

SPECIALIST IT&C

Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.

SPECIALIST LINGVIST

Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes pentru noi (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer) și poți deveni colegul nostru după promovarea tuturor etapelor specifice de selecție.

Personal cu atribuții administrative

Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport.

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile SRI, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Dacă ești specialist într-unul dintre domeniile de interes pentru SRI care corespunde competențelor tale profesionale și pe care te pliezi din punct de vedere al cerințelor, poți opta pentru încadrare directă și vom fi colegi după promovarea tuturor etapelor specifice procesului de selecție.

Citeste si: Monica Tatoiu a povestit un moment care a marcat-o din copilărie: „Ce bătaie am luat! Nu am depășit niciodată viteza, trec doar pe trecerea de pietoni.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul transmis de Prințesa Anne după ce a fost lovită de un cal. Care este starea de sănătate a sorei Regelui Charles- radioimpuls.ro

Procesul de selecție durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape.

În ce constă procesul de selecție din SRI

Procesul de selecție pentru încadrarea în SRI se derulează în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în raport cu nevoile de încadrare ale SRI, urmărind identificarea celor mai potrivite persoane, cu potențial de a obține performanță în domeniile de activitate ale organizației.

Informațiile legate de nevoile de încadrare ale instituției sunt postate pe site-ul SRI (www.sri.ro) și popularizate pe paginile oficiale de LinkedIn, Facebook, Instagram. Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, vei găsi o listă a posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Pentru a aplica, îți recomandăm să parcurgi cu atenție descrierea postului vizat și, în măsura în care constați că îndeplinești condițiile generale și specifice, te rugăm să completezi formularul dedicat din secțiunea Aplică a site-ului instituției.

Candidatura ta va fi evaluată și vei fi contactat doar în situația în care profilul tău este potrivit funcției vizate și organizației.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si