Cum ești păcălit de magazine să cumperi mai scump, deși prețul e neschimbat. Avertisment de la ANPC
Clienții magazinelor din România sunt păcăliți la raft cu un preț aparent neschimbat, dar ei plătind de fapt pentru cantități mai mici. ANPC anunţă intrarea în vigoare a ordinului privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”, prin care comercianții își păcălesc tacit clienții.
Ordinul privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation” stabileşte că operatorii economici sunt obligaţi să informeze cu privire la modificarea cantităţilor la produsele care au ambalajul şi forma identice.
Clienți păcăliți cu același preț
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunţă intrarea în vigoarea a ordinului privind combaterea fenomenului ”Shrinkflation”.
Acest act normativ stabileşte că operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii cu privire la modificarea cantităţilor de produs, având prezentarea, ambalajul, forma identice, chiar şi în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ.
ANPC a transmis, printr-un comunicat de presă, că, de vineri, intră în vigoare Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor care impune o informare exactă a consumatorilor, în cazul practicii comerciale cunoscute sub numele de Shrinkflation.
”Actul normativ stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ. Informarea trebuie făcută în acelaşi câmp vizual, într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin intermediul unei plachete, după modelul celei prevăzute în anexa Ordinului”, a anunţat ANPC.
Cantități reduse, prețurile păstrate intacte
Operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.
În plus, obligaţia de informare a consumatorilor de către operatorii economici se aplică pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, de la data punerii în vânzare, la raft, a produsului cu volum sau greutate redusă.
”Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată. Consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă şi precisă, iar operatorii economici trebuie să îşi asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu stricteţe aplicarea acestui act normativ şi nu va tolera nici un fel de abateri”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.