Au apărut primele victime ale fenomenului deepfake, cel generat de reclamele din mediul online. Românii care au căzut pradă înșelăciunii au pierdut agoniseala de-o viață, iar sumele se ridică la mii de euro, relatează antena3.ro.
Victimele deepfake-ului pierd mii de euro
Fenomenul deepfake generat de reclamele online îi îndeamnă pe oameni să investească bani în diferite afaceri, cum ar fi cumpărarea de acțiuni în cadrul unei firme, la un preț avantajos.
Românii nu verifică credibilitatea reclamei și urmează pașii din reclame, ajungând să investească bani în acțiuni, care, de fapt, nu există.
Primele victime ale reclamelor false de pe internet care promiteau îmbogățirea peste noapte au fost trei locuitori din municipiul Hunedoara. Potrivit informațiilor transmise de autorități, cei trei români au fost păgubiți de suma de 6.800 de euro.
Una dintre victime, un bărbat în vârstă de 52 de ani, a mărturisit că, în urma unei reclame apărute pe internet, bărbatul a urmat instrucțiunile cerute, a furnizat date personale şi a efectuat un depozit de 1.200
de lei, cu scopul de a achiziţiona mai multe acţiuni la o companie cunoscută. După acest pas, bărbatul a primit un telefon prin care i se solicita o copie a actului de identitate, dar și detaliile cardului bancar. Bărbatul a continuat să urmeze pașii transmiși de operatorul telefonic, până când a constat că pe lângă cei 1.200 de lei trimiși voluntar, i s-au furat de pe card 15.000 de lei.
Un bărbat de 45 de ani a relatat, potrivit sursei citate anterior, același proces de înșelăciune.
Paguba acestuia s-a ridicat la suma de 2.000 de dolari.
O femeie în vârstă de 65 de ani a fost, de asemenea, păcălită. Pensionara a încercat să investească într-o companie energetică, dar, din păcate, s-a ales doar cu o gaură de 1.800 de euro în cont.
Autoritățile au deschis dosare penale sub acuzaţia de efectuare de operaţiuni financiare frauduloase şi înşelăciune. Până în acest moment, nu au fost depistați cei care au comis infracțiunea.