In articol:
- Cum ştii dacă este descărcată bateria maşinii?
- Luminile încă se aprind- poate fi descărcată bateria?
- Testarea nivelului de încărcare a unei baterii de maşină
- Alte probleme care pot afecta pornirea maşinii
Cel mai des, motivul pentru care maşina nu porneşte este bateria descărcată, defectă sau subîncărcată.
Dar, înainte de a trece la cumpărături, este bine să ştii exact dacă vinovatul sunt bateria sau există o altă cauză.
Cum ştii dacă este descărcată bateria maşinii?
Bateria de la maşina se poate descărca din diverse motive. Poate fi vorba despre faptul că şi-a depăşit durata de viaţă care este între 2 şi 5 ani, că ai uitat luminile aprinse sau vremea extremă. Căldura şi frigul excesiv pot epuiza bateria în doar câteva ore.
Citeste si: Lista câștigătorilor la Oscar: „Nomadland” cel mai bun film. Ce s-a întâmplat cu filmul românesc „colectiv”?
Luminile sunt slabe sau nu se aprind. Prin urmare, dacă la deschiderea uşii nu se aprind luminile din maşină, sau farurile sunt slabe sau pâlpâie, trebuie să reîncarci bateria.
Dacă pui cheia în contact şi nu auzi sunetul obişnuit sau radioul nu porneşte, este foarte probabil să ai o problemă cu bateria.
Dacă ai o maşină cu instrumente digitale precum afişajul LCD sau GPS-ul, când bateria este descărcată, acestea nu au suficientă putere pentru a porni.
Dacă auzi cum cuplează demarorul, dar se opreşte sau porneşte foarte slab poate însemna fie că bateria este subîncărcată, fie că sunt probleme la alternator sau la demaror.
Luminile încă se aprind- poate fi descărcată bateria?
Chiar dacă accesoriile de bord, luminile şi radioul se aprind, este posibil ca bateria să fie descărcată sau subîncărcată şi maşina să nu pornească. Acestea au nevoie de mai puţine energie decât demarorul şi, chiar dacă bateria are suficientă putere pentru a le susţine, nu poate porni demarorul.
Citeste si: O femeie a fost ucisă în propria casă de o turmă de elefanţi- antena3.ro
Citeste si: Propunere OMS: Viteza maximă admisă în orașe să nu depășească 30 de km/h
Testarea nivelului de încărcare a unei baterii de maşină
În cazul în care bănuieşti că maşina ta nu a pornit din cauza bateriei, poţi apela la diverse instrumente şi teste pentru a-i măsură performanţele. Unele dintre acestea se pot realiza acasă, altele sunt disponibile doar într-un service auto.
Iată ce poţi face:
Inspectează vizual bateria- Bateria trebuie să fie curată, conexiunile să nu prezinte urme de coroziune, să nu fie prezente scurgeri, iar carcasa sa nu prezinte fisuri sau denivelări.
Testează tensiunea cu un multimetru- Multimetru este un instrument care nu ar trebui să lipsească din niciun autoturism. Acesta are mai multe utilizări, iar una dintre ele este măsurarea tensiunii din baterie. În cazul unei baterii complet încărcate ar trebui să indice cel puţin 12.6 volţi şi, dacă motorul funcţionează, ar trebui să arate între 13.7 şi 14.7 volţi.
Foloseşte un hidrometru pentru a testa nivelul de încărcare- Service-urile auto dispun de hidrometre performante pentru a măsura nivelul de încărcare a bateriilor şi sunt utile pentru a depista dacă s-au defectat celulele sau bateria este subîncărcată.
Realizează un test de încărcare a bateriei- Este un test care arată dacă bateria mai poate fi încărcată, trebuie înlocuită sau trebuie să mergi în service.
Citeste si: VIDEO- Pablo Escobar de România, mort de COVID-19
Alte probleme care pot afecta pornirea maşinii
Dacă ai făcut toate investigaţiile şi concluzia este că nu bateria este de vină, sunt posibile şi alte cauze. Acestea includ:
Probleme la demaror- Dacă auzi un zgomot când întorci cheia sau demarorul sună diferit, problema s-ar putea să fie de la el. Conexiunile slăbite sau un solenoid de demarare defect sunt cele mai obişnuite cauze şi pot face că maşina să nu pornească.
Citeste si: O femeie a fost ucisă în propria casă de o turmă de elefanţi- antena3.ro
Probleme la comutatorul de aprindere- Când introduci cheia în contact, aceasta trimite un semnal electric către baterie pentru a porni motorul, iar un comutator defect nu mai face acest lucru. Dacă luminile de bord nu se aprind când roteşti cheia în contact sau se opresc imediat după pornire, problema ar putea fi de la un contact defect.
Probleme la alternator- Alternatorul încarcă bateria în timpul funcţionarii motorului şi, dacă are probleme, bateria se va descărca. Simptomele cele mai frecvente sunt blocarea, aprinderea luminii de verificare de la bord sau un scârţâit ciudat.
Citeste si: Cum arăta Costi Ioniță pe vremea când cânta în trupa Valahia
Probleme la pompa de combustibil- Dacă pompa de combustibil este defectă, maşina nu va porni. Semnele sunt vizibile înainte ca situaţia să se agraveze şi includ smucirea motorului la turaţii mari, creşterea temperaturii şi scăderea presiunii combustibilului sau accelerarea bruscă a motorului.
Bujii defecte- Bujiile creează scânteia care aprinde combustibilul din motor. Dacă bujiile se defectează, combustibilul nu se mai poate aprinde şi maşina nu va porni. Simptomele includ trecerea la relanti bruscă, creşterea rapidă sau reducerea bruscă de consum de combustibil.
Siguranţe arse- O siguranţă arsă poate împiedica puterea să ajungă la solenoidul demarorului. Acestea pot fui defectate în urma unei probleme electrice şi trebuie schimbate.