Astfel, pretul mediu al unui litru de benzina la pompa, in România, era de 1,105 euro la inceputul lunii iulie a acestui an, fata de 1,448 euro la 30 iunie 2014.

A doua si a treia cea mai mare reducere din UE, dupa România, s-au inregistrat in Polonia (de 23,15%) si in Bulgaria (22,49%).

La polul opus, cele mai mici reduceri au fost inregistrate in Portugalia (11,99%) si Malta (11,11%).

Reducerea medie in UE, in perioada analizata, a pretului benzinei cu taxe a fost de 17,01%.

De asemenea, in ultimii doi ani, Romania a inregistrat a treia cea mai mare reducere din Uniunea Europeana a pretului motorinei comercializate in benzinarii, de 23,48%, dupa Bulgaria (29,36%) si Polonia (25,67%).

Pretul mediu al unui litru de motorina in benzinariile din România era de 1,102 euro la inceputul lunii iulie a acestui an, comparativ cu 1,44 euro la 30 iunie 2014.

La nivelul UE, Franta si Suedia au raportat cele mai mici reduceri ale pretului benzinei cu taxe, de 13,94%, respectiv 12,42%, in timp ce media ieftinirii in UE a fost de 19,3%.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro

La 4 iulie 2016, preturile practicate in România pentru benzina si motorina vândute in benzinarii erau sub nivelul mediu practicat in Uniunea Europeana, sustine Consiliul Concurentei.

”Sectorul comercializarii cu amanuntul de carburanti ocupa un loc important in ansamblul economiei românesti, atât din perspectiva consumatorilor, cât si a impactului asupra altor sectoare, Consiliul Concurentei monitorizând sistematic functionarea acestei piete”, a declarat presedintele autoritatii, Bogdan Chiritoiu, potrivit News.ro.

Caracteristicile principale ale sectorului privind comercializarea carburantilor nu difera foarte mult de restul tarilor europene, structura acestuia fiind, in linii mari, de oligopol, arata raportul.

Cea mai mare parte a acestei piete este concentrata in portofoliul unui numar restrâns de companii petroliere- OMV Petrom, Lukoil, Rompetrol, MOL, Gazprom, SOCAR si NIS.

”In primul semestru al anului 2016 preturile la benzina fara taxe au scazut semnificativ (comparativ cu cele practicate in alte state membre). Totusi, preturile practicate la benzina cu taxe au ramas relativ constante (raportat la cele practicate in alte state membre)”, se mai arata in raportul autoritatii de concurenta.

In plus fata de actiunile de investigare si sanctionare derulate in sectorul carburantilor, Consiliul Concurentei a propus un set de masuri si actiuni, pentru a stimula concurenta pe piata carburantilor, intre care si creearea unei baze de date si a unei aplicatii web/mobile pentru compararea preturilor la carburanti.

Citeste si: Nou beneficiu pentru pensionarele cu venit de până în 3.000 de lei. Ce gratuitate vor primi acestea- kfetele.ro

Citeste si: EXCLUSIV! Târgul de Crăciun de la Cluj se deschide mâine, 22 noiembrie 2024! Edy Chereji: „Anul acesta nu vor fi focuri de artificii, va fi un spectacol de lasere și drone care va marca începutul evenimentului”- radioimpuls.ro

Citeste si: Val de aer polar în România. A nins și s-a depus strat consistent de zăpadă. Imagini din Brașov, Cluj, Neamț- antena3.ro

Consiliul Concurentei recomanda, de asemenea, Ministerul Transportului instalarea, la intrarea pe fiecare autostrada, a unor panouri de informare care sa contina date precum numele companiei care detine benzinaria, pozitia la care se afla pe autostrada (de exemplu, la kilometrul 77) si preturile practicate la carburanti.

In plus, Ministerul Energiei si cel al Economiei ar trebui sa publice rezultatele controalelor efectuate cu privire la calitatea carburantilor, mentioneaza autoritatea anti-monopol.

Autoritatea de concurenta mai propune si cresterea ofertei pe piata carburantilor, de exemplu prin intrarea pe piata a marilor lanturi de hiper/supermarketuri prezente in România.

De asemenea, Consiliul Concurentei considera ca ar trebui redusa si perioada de autorizare a constructiei de noi benzinarii, fapt ce ar creste presiunea concurentiala asupra companiilor din sector.

Alta solutie propusa a fost eliminarea barierelor la intrarea pe piata carburantilor.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si