Close sidebar
Close sidebar

Cum se scrie o scrisoare de intenție ca la carte

Scrisoarea de intenție este denumită și scrisoare de motivație. Adeseori, oamenii în căutare de job-uri adaugă o scrisoare de intenție alături de CV. în speranța că vor fi mai expliciți.

Georgiana Balaban,

Pași utili pentru a redacta o scrisoare corectă de intenție. [Sursa foto: PixaBay]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Scrisoarea de intenție este de obicei de o pagină A4 și arată interesul tău pentru un job și mai ales explică de ce ești potrivit pentru acel loc de muncă. În scrisoarea de intenție trebuie să pui accentul pe abilitățile tale, pe cunoștiințele pe care le ai, nu pe beneficiile pe care le dorești de la firma care urmează să te angajeze.

Scrisoarea de intenție trebuie să fie pozitivă, clară, succintă și relevantă cerințelor jobului.

Cum arată o scrisoare de intenție

O scrisoare de intenție trebuie să respecte aceleași reguli de redactare ca acelea când scrii o scrisoare amicală, o scrisoare de felicitare sau o scrisoare de recomandare. Scrisoarea motivațională trebuie, de fapt, să motiveze și să convingă cititorul (recrutorul) să te cheme la interviu pentru a afla mai multe detalii despre tine.

Cum arată o scrisoare de intenție. [Sursa foto: PixaBay]

Conform statisticilor, 50% dintre CV-urile primite sunt însoțite și de o scrisoare de intentie.

În primul paragraf al scrisorii de intenție, trebuie să cuprinzi motivul pentru care îi scrii recrutorului și unde ai văzut anunțul pentru locul de muncă. Nu este greșit dacă începi cu construcțiile care îți pun în valoarea experiența: „Sunt specialist în jurnalim cu peste 10 ani de experiență în televiziunile...”.

Al doilea paragraf trebuie să arate exemple. Arată cum abilitățile tale și experiența se potrivesc cu ceea ce caută angajatorul. De exemplu, dacă menționezi că ești un om de vânzări eficient, nu convingi recrutorul. Ai mai multă credibilitate când formulezi astfel: „În ultimul an, am crescut vânzările cu 30% și am adus companiei un profit de X euro.” Angajatorii iubesc cifrele și datele care vin să susțină ceea ce ai realizat.

Citeste si: Imagini socante cu un mare star de la Hollywood! Beat si drogat FOTO

Citeste si: Cod galben de PLOI torențiale, descărcări electrice și GRINDINĂ! Care sunt județele afectate?- kanald.ro

Citeste si: Un bilet scris de Robert, descoperit la scurt timp după ce el și Giuly au fost descalificați din "Casa Iubirii". Cui îi era destinat? Conținutul lui, făcut public chiar de Robi, fostul său coleg de cameră- wowbiz.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

Citeste si: Cele mai frumoase 5 orașe din Germania

În al treilea paragraf poți să arăți cunoștințele tale despre companie și industrie. Tot aici poți detalia motivele pentru care vrei să lucrezi pentru companie. Arată cum poți ajuta în îndeplinirea obiectivelor și cum te potrivești cu valorile echipei.

Paragraful patru este dedicat încheierii. Mulțumește-i recrutorului pentru că a acordat timp pentru a parcurge scrisoarea ta de intenție și folosește un call to action prin care îți arăți dorința de a discuta față în față.

Trebuie să fii creativ în scrisoarea de intenție

Pe lângă structură, scrisoarea de intenție are nevoie de o doză de creativitate. Începutul standard: „Stimate domn/doamnă, Vă scriu în urma vizualizării anunțului de job…, din data de 18 aprilie 2019. Doresc să candidez pentru postul de JR. Media Researcher” nu poate atrage un recrutor. Ai nevoie de un început mai original, care să trezească atenția recrutorului. Poți fi creativ și poți personaliza scrisoarea.

Arată interesul pentru companie și explică cine ești într-o notă amuzantă.

Nu uita să:

1. Incluzi exemple!

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Mădălina Pamfile, încătușată și dusă la INML după ce a fost prinsă băută la volan- radioimpuls.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

2. Folosește tonul potrivit pentru cultura companiei.

3. Personalizează.

4. Adaptează.

5. Corectează.

Dacă urmezi pașii de mai sus, vei obține un job pe loc. Recrutorul va fi uimit de implicarea ta în căutarea job-ului.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI