Cele 27 de state care sunt membre în acest moment ale Uniunii Europene au aprobat un text legislativ care va pune capăt comercializării de mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă care emit dioxid de carbon începând cu anul 2035.
Aceasta ordonanță va obliga producătorii să pună pe piață doar mașini care nu emit dioxid de carbon începând de la mijlocul următorului deceniu, fapt care înseamnă o interdicție a comercializării de automobile care funcționează pe bază de benzină şi motorină, dar şi a celor hibride, în beneficiul automobilelor complet electrice, cu hidrogen
sau cu e-combustibili.
Citește și: Vești pentru șoferi: Permisul auto ar putea să dispară
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Dintre statele Uniunii Europene doar Polonia a votat împotriva acestei legi. Italia, România şi Bulgaria s-au abţinut de la votul miniştrilor europeni ai energiei reuniţi la Bruxelles.
Aceasta propunere face parte din pachetul „Fit for 55”. Proiectul a fost prezentat de Comisia Europeană la data de 14 iulie 2021, acest pachet va permite UE să îşi reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în anul 2030, comparativ cu nivelul din anul 1990, şi să ajungă la neutralitate climatică în anul 2050.
Decizia intră în vigoare începând cu anul 2035
După luni întregi de negocieri, anul trecut, Parlamentul European, Executivul comunitar şi statele membre UE au convenit ca termen limită anul 2035 pentru retragerea maşinilor care emit dioxid de carbon. Reglementările vor face imposibilă vânzarea de autoturisme noi cu motoare pe combustie după începutul anului 2035.
Citește și: Românii care nu-și plătesc amenzile vor rămâne fără permis auto
Cu toate acestea, în urmă cu o lună, principala politică a blocului comunitar destinată să accelereze tranziţia Europei la vehiculele electrice a fost stopată temporar, după ce Germania şi-a exprimat, în ultimul moment, opoziţia faţă de această iniţiativă. Berlinul a dorit ca vânzările de maşini noi cu motoare pe combustie să fie permise şi după 2035, dacă utilizează e-combustibili.
Sâmbătă, 25 martie 2023, Comisia Europeană şi Germania au ajuns la un acord în disputa cu privire la interzicerea vânzării de noi autoturisme echipate cu motoare cu ardere internă.
Conform acestui acord, vehiculele echipate cu motoare pe combustie vor putea fi înmatriculate şi după 2035, dacă utilizează exclusiv carburanţi neutri din punct de vedere a emisiilor de CO2 (e-combustibili), a precizat ministrul german al transporturilor, Volker Wissing.
Citește și: Un bătrân și-a dat foc la avere de tristețe. Bărbatul a făcut scrum 20.000 de euro. Motivul este șocant