Începând de mâine, oricine va păși pe teritoriul României va trebui să completeze un formular digital de localizare. Acesta va conține datele personale ale pasagerului, țara din care se vine, dar și despre destinația sa din România.

Citeste si: Europa, pusă în genunchi de Omicron. Mai multe țări au atins noi recorduri de infectări

Formularul digital de intrare în România devine obligatoriu din data de 20 decembrie, putând fi completat pe o platformă online începând cu data de 19 decembrie.

Începând de luni, cetățenii care intră în România nu vor mai fi nevoiți să completeze declarația epidemiologică, verificată până acum la punctele de trecere a frontierei, întrucât toate datele din declarația epidemiologică se regăsesc în formularul digital de intrare în România, a precizat sâmbătă Guvernul României.

Citeste si: Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, recunoaște gravitatea COVID-19: “Boala aceasta de acum nu este o ficţiune, ci o realitate”

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Vlăduța Lupău și Adi Rus au devenit părinți pentru a doua oară! Prima imagine cu bebelușul. Cei doi au ales un nume biblic, cu totul special- wowbiz.ro

Documentul trebuie să fie completat de toate persoanele care intră în România şi călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale. Acesta poate fi generat electronic prin intermediul platformei  https://plf.gov.ro, dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Citeste si: A fost actualizată lista ţărilor cu risc epidemiologic ridicat. Spania și Italia, în zona roșie

Formularul digital va scurta timpul de așteptare la frontieră

Formularul digital de intrare în România (PLF) va intra în vigoare începând cu 20 decembrie și va putea fi completat electronic în aplicația plf.gov.ro începând cu 19 decembrie pentru ca toți cei care vin în țară să aibă suficient timp să îl acceseze.

Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat, spun oficialii guvernamentali.

Citeste si: O boală rară a reapărut la pacienții români după ani de zile. Mortalitatea poate atinge 70%

Formularul nu trebuie printat

Formularul nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră, spun autoritățile.

Guvernul reamintește că acest formular trebuie completat cu maximum 24 de ore înainte de prezentarea la punctele de trecere a frontierei. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate.

Citeste si: Cât de mult îl iubește Corina Caciuc pe Laurențiu Reghecampf: “Nu cred că există un bărbat care să nu fie gelos.”- kfetele.ro

Citeste si: Nikita, marea absentă de la Neversea. Motivul pentru care n-a mai ajuns să cânte cu Maluma- radioimpuls.ro

Documentul este utilizat deja la nivelul a 18 state membre, mai precizează sursa citată.

Citeste si: Restricții de Revelion în Franța. Sunt interzise petrecerile în stradă și focurile de artificii

Cu se completează formularul digital

„Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primeşte un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate.

Paşii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID. Platforma  https://plf.gov.ro  va putea fi accesată de orice persoană, începând cu data de 20 decembrie 2021”, au transmis reprezentanții Guvernului.

Purtătorul de cuvânt al STS a precizat că acest formular cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la: identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care îi însoţesc. 

“Formularul digital este un instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă, în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor. Le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile, într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală”, a precizat Cătălin Chirca, potrivit News.ro. 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si