Close sidebar
Close sidebar

Guvernul usureaza munca CNADNR. Am putea avea autostrazi mai repede. Firmele pot trece peste procedura birocratica

Ministerul Transporturilor vrea ca lucrurile sa meara mai repede in ceea ce priveste finantarea lucrarilor de infrastructura.

A.L.,


DISTRIBUIE
acest articol

 

Guvernul usureaza munca CNADNR. Finantarea lucrarilor de infrastructura ar putea fi mutata inainte etapei birocratice
Ministerul Transporturilor vrea ca lucrurile sa meara mai repede in ceea ce priveste finantarea  lucrarilor de infrastructura.
Concret, Ministerul Transporturilor propune un mecanism prin care marile lucrari de infrastructura sa fie finantate mai rapid, pe baza unui proiect de ordonanta. CNADNR, CFR si Metrorex vor primi bani de la buget pe baza unor estimari. Iar dupa cheltuirea acestor bani, vor trebui sa vina cu acte care sa justifice finantarea.
Ministerul spune ca daca modificarile nu sunt aprobate, Romania risca sa piarda fonduri europene de aproape 7 miliarde de euro pentru ca exista intarzieri la lucrari. Este si cazul pasajului de la Piata Sudului.
„În acest moment executia din 2016 este cu 46% mai mare decât cea din anul trecut. Fata de suma pe care am cheltuit-o în acest moment care este de 800 şi ceva de milioane, mai avem înca o rezerva de 400 de milioane”, declara Dan Costescu, ministrul Transporturilor
Desigur, exista riscul ca documentele sa nu fie întotdeauna regula. De exemplu, Ministerul Fondurilor Europene a descoperit ca pentru lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva constructorul a cerut decontarea unor tratamente de albire a dintilor şi a unor sesiuni de masaj terapeutic. Însa CNADNR spune ca a fost o eroare a constructorului şi ca statul nu a decontat niciuna dintre cheltuielile care nu au avut legatura cu lucrarile de pe autostrada.
Cum cele mai importante proiecte de infrastuctura sunt finantate cu bani europeni, orice neregula cu documentatia poate bloca decontarile de la Bruxelles.

Concret, Ministerul Transporturilor propune un mecanism prin care marile lucrari de infrastructura sa fie finantate mai rapid, pe baza unui proiect de ordonanta. CNADNR, CFR si Metrorex vor primi bani de la buget pe baza unor estimari.

Iar dupa cheltuirea acestor bani, vor trebui sa vina cu acte care sa justifice finantarea.Ministerul

spune ca daca modificarile nu sunt aprobate, Romania risca sa piarda fonduri europene de aproape 7 miliarde de euro pentru ca exista intarzieri la lucrari. Este si cazul pasajului de la Piata Sudului.„În acest moment executia din 2016 este cu 46% mai mare decât cea din anul trecut. Fata de suma pe care am cheltuit-o în acest moment care este de 800 şi ceva de milioane, mai avem înca o rezerva de 400 de milioane”, declara Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Citeste si: Gabriel Vasiliu, prezent la înmormântarea soției lui! Fostul concurent de la „Puterea Dragostei” a obținut o permisie de o zi: „Și-a dorit mult să o vadă pentru ultima oară”- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: Povestea tristă a Transfăgărășanului. Puțini știu cum a fost construit, de fapt, „drumul printre nori”- antena3.ro

Desigur, exista riscul ca documentele sa nu fie întotdeauna regula. De exemplu, Ministerul Fondurilor Europene a descoperit ca pentru lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva constructorul a cerut decontarea unor tratamente de albire a dintilor şi a unor sesiuni de masaj terapeutic. Însa CNADNR spune ca a fost o eroare a constructorului şi ca statul nu a decontat niciuna dintre cheltuielile care nu au avut legatura cu lucrarile de pe autostrada. Cum cele mai importante proiecte de infrastuctura sunt finantate cu bani europeni, orice neregula cu documentatia poate bloca decontarile de la Bruxelles.

 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI