Close sidebar
Close sidebar

Klaus Iohannis a promulgat legea. Sute de mii de lei pentru campania de informare a populației

Legea pentru organizarea și desfășurarea campaniilor de informare în contextul pandemiei a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis. Legea prevede alocarea unei sume de 200 de mii de lei pentru campanii de informare.

Alex Dumitrescu,


DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal privind difuzarea contra cost de către Guvern, prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media on-line şi furnizorilor de publicitate, campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii 3 coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale.

Potrivit actului normativ promulgat de şeful statului, campaniile de informare publică vor fi realizate de Guvernul României şi gestionate de către Secretariatul General al Guvernului şi Autoritatea pentru Digitalizarea României. Guvernul României va realiza şi va transmite spre difuzare cel puţin trei campanii de informare publică lunar până la 31 decembrie 2020”.

Totodată, bugetul total alocat campaniilor de informare publică este de maximum 200.000

mii lei, exclusiv T.V.A., pe toată durata acestora.

„Toate valorile din prezenta ordonanţă de urgenţă sunt fără T.V.A. Sumele se asigură prin bugetul Secretariatului General al Guvernului”, conform sursei citate.

În cazul campaniilor de informare publică care se realizează prin intermediul serviciilor de programe de televiziune şi radiodifuziune, al ziarelor tipărite, revistelor, publicaţiilor periodice, al furnizorilor de servicii media online care difuzează, respectiv publică materialele de informare într-o altă limbă decât limba română, acestea vor fi realizate în limba respectivă de către Guvernul României.

De asemenea, „perioada de derulare a campaniilor poate fi prelungită şi bugetul total alocat poate fi mărit în funcţie de necesităţile de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea COVID-19 şi de necesităţile de promovare a produselor şi serviciilor româneşti pentru reluarea activităţii economice”.

Condiții pentru participanți

Participanţii la campania de informare publică trebuie să îndeplinească nişte condiţii: „angajatorul să nu rezilieze din voinţă proprie niciun contract de muncă şi să nu rezilieze unilateral niciun contract de drepturi de autor în vigoare la data semnării contractelor în condiţiile respectării prevederilor Codul

muncii şi respectării obligaţiilor din contractele de drepturi de autor, pe perioada pentru care se semnează contractele de prestări servicii”.

Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro

Citeste si: Un bilet scris de Robert, descoperit la scurt timp după ce el și Giuly au fost descalificați din "Casa Iubirii". Cui îi era destinat? Conținutul lui, făcut public chiar de Robi, fostul său coleg de cameră- wowbiz.ro

Citeste si: Boala bizară de care suferă o tănără de 25 de ani. Riscă să moară dacă este sărutată și poate mânca doar 2 alimente- antena3.ro

Potrivi actului normativ bugetul pentru aceste campanii se distribuie în felul următor: 53% pentru serviciile de programe de televiziune, care se distribuie astfel: 8% pentru serviciile de programe de televiziune cu licenţe audiovizuale locale şi regionale şi 45% pentru serviciile deţinătoare de licenţă naţională. Sunt considerate televiziuni locale şi regionale acele companii care deţin licenţe locale sau regionale ce nu sunt identificabile prin nume ca aparţinând unui serviciu de programe cu audienţă măsurată”.

Conform OUG, „Nu sunt eligibile pentru derularea campaniilor de informare publică societăţile care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă: înregistrau debite fiscale sau bugetare la bugetul general consolidat, nu respectau planul de eşalonare a datoriilor sau condiţiile de reorganizare pentru societăţile aflate în insolvenţă”.

Pentru radiodifuzorii TV cu audienţă măsurată la nivelul anului 2019: 570 lei/punct de audienţă naţională medie orară pentru un spot video de 30 de secunde, maximum două spoturi pe oră sau un spot video de 60 de secunde, maximum un spot video pe oră, în intervalul 06.00-24.00.

Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus suplimentar de 1% din valoarea punctului de audienţă, care va fi adăugat la aceasta, pentru perioada următoare angajării sau reangajării cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID-19 sau a celor repatriaţi. Preţul maxim cu bonus inclus nu poate depăşi 627 lei/punct de audienţă, mai arată sursa menţionată.

Pentru radiodifuzorii TV, canale tematice, cu licenţă naţională şi care îndeplinesc cumulativ condiţiile din prezenta ordonanţă de urgenţă, care nu au audienţă măsurată, plata serviciilor de 4 publicitate se va face la nivelul de 100 lei pentru un spot video de 30 de secunde, maximum 2 spoturi pe oră, sau 200 lei pentru un spot video de 60 de secunde, maximum 1 spot pe oră, în intervalul 06.00-24.00.

Citeste si: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul pe care i l-a transmis Claudia Pătrășcanu fostului soţ: "Asta este cel mai important". Gabi Bădălău a împlinit 36 de ani- radioimpuls.ro

Citeste si: Boala bizară de care suferă o tănără de 25 de ani. Riscă să moară dacă este sărutată și poate mânca doar 2 alimente- antena3.ro

Pentru furnizorii media online: 5 lei/1.000 afişări, dar nu mai mult de 8 afişări/vizitator unic pentru aceeaşi campanie de informare pe o perioadă de 30 de zile şi nu mai mult de 200.000 lei/lună pentru un site, pentru bannere 970 x 250 pixeli, 300 x 250 pixeli şi 300 x 600 pixeli, amplasate în primele trei ecrane ale portalurilor web varianta desktop şi maximum trei ecrane în varianta mobil, fără a depăşi două poziţii publicitare pe fiecare pagină afişată. 

Ce conține campania

O campanie de informare va fi identificată prin unicitatea mesajului comunicat. Pentru furnizorii media online se acorda un bonus de 1 leu/1.000 de afişări pentru fiecare 10 angajaţi înregistraţi în Revisal la data semnării contractului de prestări servicii. „Pentru fiecare jurnalist angajat nou sau reangajat, înregistrat în Revisal, se acordă un bonus de 1 leu/1.000 de afişări pentru perioada următoare angajării sau reangajării, cu condiţia păstrării acestor contracte de muncă până la 31 decembrie 2020. Această prevedere se aplică şi în cazul angajării sau reangajării jurnaliştilor concediaţi din cauza crizei de COVID-19 sau a celor repatriaţi. Bonusul se adună la valoarea de 5 lei/1.000 de afişări. Preţul maxim cu bonus inclus nu poate depăşi 15 lei/1.000 de afişări”, conform actului normativ.

De asemenea, „campaniile de informare vor conţine fără a se limita la acestea şi materiale non-comerciale pentru promovarea următoarelor industrii româneşti: turism, industria IT, agricultură şi zootehnie, industria auto, care vor fi difuzate în limba română şi în mediul online în limbi de circulaţie internaţională precum engleză, franceză şi germană”.

Conform legii care aprobă OUG 86/2020 promulgată tot marţi de preşedintele Klaus Iohannis intervalul desfăşurării campaniilor este de 180 de zile de la data încheierii în acest sens a contractelor de prestări servicii, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Legea pentru aprobarea OUG 63/2020 şi cea pentru aprobarea 86/2020 au fost adoptate decizional de către Camera Deputaţilor pe 14 iulie şi trimise la promulgare în aceeaşi zi. 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI