Metrorex: Metroul din Drumul Taberei, gata în toamnă
Dumitru Şodolescu, director Metrorex, a afirmat luni, pe şantierul de la Magistrala de metrou 5, că lucrările pentru acest tronson vor fi finalizate în toamnă
Există o condiție: dacă va fi rezolvat dosarul de contestaţie în instanţă cu privire la sistemul de automatizare. Staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt finalizate în proporţie de 99,4%.
Pentru ca M5 să fie inaugurată până la sfârşitul anului, decizia definitivă de la tribunal ar veni după nouă luni de zile de la licitaţie, dar Metrorex speră să poată scurta acest termen până la 6 luni.
“Încă sunt speranţe ca, dacă în două luni se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârşitul anului”, a declarat directorul Dumitru Şodolescu.Nu se va putea circula însă pe M5 anul acesta “dacă decizia în instanţă întârzie până în iulie, august. Nimeni nu va putea să finalizeze sistemul de automatizare în 4-5 luni”, a explicat directorul.
“Partea de infrastructură este finalizată în proporţie de 99,4%, calea de rulare peste 99%, practic la sfârşitul lunii martie aceasta va fi gata în totalitate iar în luna mai vom putea începe probele tehnologice. Finisajele sunt terminate în proporţie de 67-70%. Am făcut o analiză foarte detaliată cu asociatul Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament: pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie, sunt 9 devieri de făcut, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului”, a precizat managerul Metrorex.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Femeie decapitată la Paris de fiul său care suferă de tulburări psihiatrice
În privinţa finisajelor, lucrările la staţia Râul Doamnei nu sunt foarte avansate, însă la staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt cele mai înaintate.
Citeste si: Irina Tănase, în spital. Câți bani dă Liviu Dragnea pentru spitalizarea ei
Accesul la suprafaţă nu este finalizat la staţia Râul Doamnei, reprezentantul Metrorex a invocat probleme din cauza vremii. La staţia Academia Militară va mai dura până când circulaţia la suprafaţă va fi redată. Acolo circulaţia va fi de minimum trei benzi pe fiecare sens. “Vrem să avansăm cu lucrările de finisaje-structură şi apoi să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate, eşalonat, începând cu lunile iunie-iulie”, a declarat Şodolescu.
Pe şantierul liniei de metrou 5 lucrează în jur de 700-800 de persoane. “Astaldi a fost în pre-insolvenţă, dar s-a făcut o infuzie de capital de 225 de milioane de euro şi asta ne conferă o stabilitate, astfel încât să fie finalizate lucrările. Suntem la zi cu plăţile”, a precizat managerul.
Magistrala de metrou 5 Eroilor-Drumul Taberei trebuia să fie finalizată în 2015.
În 2011 a fost semnat primul contrat, pentru partea de structură, termenul fiind de 36 de luni, la care s-au adăugat şi alte termene. “Anul 2015 era primul termen avansat pentru finalizare”, a spus managerul Metrorex, care a subliniat că pe acest tronson vor putea circula zilnic 300.000 de călători.
“Obţinerea autorizaţiei de construire fără avizele aferente este o mare greşeală, lucrul acesta s-a întâmplat la Magistrala 5. Avizul de Mediu nu a fost obţinut, deşi demersurile au început din 2008. Când s-a obţinut avizul de Mediu, situaţia s-a schimbat faţă de cum a fost gândită iniţial şi cum a fost scoasă lucrarea la licitaţie, ştiţi că nu s-au aprobat defrişările în Parcul Drumul Taberei. Finanţare- Nu ai finanţarea pentru proiect, este un lucru absolut clar că nu vei putea să finalizezi. A fost o perioadă de 6 luni de zile când nu a existat finanţare pentru proiect. Utilităţile- Dacă nu ai o hartă exactă a utilităţilor, categoric apar lucrări neprevăzute şi înseamnă costuri suplimentare”.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
“Avem bani alocaţi, în cuatum de 417 milioane de lei pentru a finaliza toate lucrările”, asigură Şodolescu.
Valoarea totală a proiectului Magistrala 5 este de 3,4 miliarde de lei.
“Ceea ce s-a executat acum îndeplineşte toate normativele şi cerinţele impuse de toate organismele care certifică funcţionarea acestui sistem. Materialele sunt ignifuge. Din punct de vedere al tehnologiilor, realizarea instalaţiilor este de ultimă generaţie. Utilajele de săpat tunele sunt performante, coordonate prin GPS”, a precizat Constantin Mustăţea, director de investiţii şi achiziţii Metrorex.
Sursa: news.ro