Există o condiție: dacă va fi rezolvat dosarul de contestaţie în instanţă cu privire la sistemul de automatizare. Staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt finalizate în proporţie de 99,4%.

Citeste si: Imagini dureroase de la înmormântarea lui Tudor Simionov, sportivul român ucis la Londra! Iubita, părinții și prietenii, în lacrimi la căpătâiul lui! Lacrimile au curs necontenit pe obrajii lor!

“Lucrările vor fi finalizate până în septembrie-octombrie în totalitate. Avem finanţarea asigurată pentru toate lucrările, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare, care face obiectul unei contestaţii în instanţă. De fapt au fost două contestaţii- prima contestaţie a fost finalizată în 15 noiembrie, a doua- suspendată. Noi am făcut demersuri încă de anul trecut la tribunal pentru a repune pe rol al doilea dosar, două intervenţii anul trecut, una anul acesta, fără rezultat însă. Săptămâna trecută am făcut încă o intervenţie, am trimis şi la tribunal, şi la CSM, şi la domnul ministru Tudorel Toader şi s-au văzut unele rezultate, în sensul că am primit motivarea pentru decizia din 15 noiembrie. Acum sunt create premisele pentru ca cel de-al doilea dosar să fie repus pe rol. Noi sperăm că se va judeca în regim de urgenţă, aşa cum am solicitat, Magistrala 5 fiind un obiectiv de importanţă naţională.
Credem că vom da în exploatare Magistrala 5 dacă instant de judecată va solution acest dosar în regim de urgenţă”
, a explicat, luni, Dumitru Şodolescu.

Citeste si: Trei constănțeni și-au cumpărat mașini second hand, iar acum Poliția le-a bătut la ușă! AI grijă să nu pățești și tu la fel!

Pentru ca M5 să fie inaugurată până la sfârşitul anului, decizia definitivă de la tribunal ar veni după nouă luni de zile de la licitaţie, dar Metrorex speră să poată scurta acest termen până la 6 luni.

“Încă sunt speranţe ca, dacă în două luni se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârşitul anului”, a declarat directorul Dumitru Şodolescu.

Nu se va putea circula însă pe M5 anul acesta “dacă decizia în instanţă întârzie până în iulie, august. Nimeni nu va putea să finalizeze sistemul de automatizare în 4-5 luni”, a explicat directorul.

Citeste si: O polițistă din Botoșani a murit tragic într-o parcare din Germania! Se afla în mașină când ceva teribil s-a întâmplat! Doi copii plâng acum după Cristina

Stadiul lucrărilor

“Partea de infrastructură este finalizată în proporţie de 99,4%, calea de rulare peste 99%, practic la sfârşitul lunii martie aceasta va fi gata în totalitate iar în luna mai vom putea începe probele tehnologice. Finisajele sunt terminate în proporţie de 67-70%. Am făcut o analiză foarte detaliată cu asociatul Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament: pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie, sunt 9 devieri de făcut, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului”, a precizat managerul Metrorex.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citeste si: Femeie decapitată la Paris de fiul său care suferă de tulburări psihiatrice

În privinţa finisajelor, lucrările la staţia Râul Doamnei nu sunt foarte avansate, însă la staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt cele mai înaintate.

Lucrările la suprafaţă, finalizate în iunie-iulie

Citeste si: Irina Tănase, în spital. Câți bani dă Liviu Dragnea pentru spitalizarea ei

Accesul la suprafaţă nu este finalizat la staţia Râul Doamnei, reprezentantul Metrorex a invocat probleme din cauza vremii. La staţia Academia Militară va mai dura până când circulaţia la suprafaţă va fi redată. Acolo circulaţia va fi de minimum trei benzi pe fiecare sens. “Vrem să avansăm cu lucrările de finisaje-structură şi apoi să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate, eşalonat, începând cu lunile iunie-iulie”, a declarat Şodolescu.

Pe şantierul liniei de metrou 5 lucrează în jur de 700-800 de persoane. “Astaldi a fost în pre-insolvenţă, dar s-a făcut o infuzie de capital de 225 de milioane de euro şi asta ne conferă o stabilitate, astfel încât să fie finalizate lucrările. Suntem la zi cu plăţile”, a precizat managerul.

Întârzierea, din cauza avizelor, a finanţării şi a lucrărilor neprevăzute

Citeste si: TOPUL SALARIILOR IN 2018: Poti trai decent in Romania daca ai o cariera intr-un domeniu banos! Află care sunt cei mai bine plătiți angajați, dar și topul celor mai SCĂZUTE salarii

Magistrala de metrou 5 Eroilor-Drumul Taberei trebuia să fie finalizată în 2015.

În 2011 a fost semnat primul contrat, pentru partea de structură, termenul fiind de 36 de luni, la care s-au adăugat şi alte termene. “Anul 2015 era primul termen avansat pentru finalizare”, a spus managerul Metrorex, care a subliniat că pe acest tronson vor putea circula zilnic 300.000 de călători.

“Obţinerea autorizaţiei de construire fără avizele aferente este o mare greşeală, lucrul acesta s-a întâmplat la Magistrala 5. Avizul de Mediu nu a fost obţinut, deşi demersurile au început din 2008. Când s-a obţinut avizul de Mediu, situaţia s-a schimbat faţă de cum a fost gândită iniţial şi cum a fost scoasă lucrarea la licitaţie, ştiţi că nu s-au aprobat defrişările în Parcul Drumul Taberei. Finanţare- Nu ai finanţarea pentru proiect, este un lucru absolut clar că nu vei putea să finalizezi. A fost o perioadă de 6 luni de zile când nu a existat finanţare pentru proiect. Utilităţile- Dacă nu ai o hartă exactă a utilităţilor, categoric apar lucrări neprevăzute şi înseamnă costuri suplimentare”.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: Ce ar trebui să ştie neapărat pretendentele lui None? Uite ce riscă să păţească tânărul! Vezi cine face dezvăluirea! "Lipsă de direcţie şi nesiguranţă generală"

Citeste si: Ce ar trebui să ştie neapărat pretendentele lui None? Uite ce riscă să păţească tânărul! Vezi cine face dezvăluirea! "Lipsă de direcţie şi nesiguranţă generală"

“Avem bani alocaţi, în cuatum de 417 milioane de lei pentru a finaliza toate lucrările”, asigură Şodolescu.

Valoarea totală a proiectului Magistrala 5 este de 3,4 miliarde de lei.

“Ceea ce s-a executat acum îndeplineşte toate normativele şi cerinţele impuse de toate organismele care certifică funcţionarea acestui sistem. Materialele sunt ignifuge. Din punct de vedere al tehnologiilor, realizarea instalaţiilor este de ultimă generaţie. Utilajele de săpat tunele sunt performante, coordonate prin GPS”, a precizat Constantin Mustăţea, director de investiţii şi achiziţii Metrorex.

Sursa: news.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si