In articol:
Anunțul a fost făcut de secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu. Aceste tronsoane sunt Tronsonul 1 Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) – Avrig-Mașa (DJ105G) și Tronsonul 2 Avrig-Mașa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1).
Conform anunțului oficial, proiectarea pentru Tronsonul 1 va începe la data de 26 februarie și va include caracteristici precum o lungime de 14,25 km, 6 viaducte, cel mai lung având 911 metri, și 17 poduri.
De asemenea, ordinul de începere a etapei de proiectare pentru Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) a fost emis la data de 16 octombrie 2023, în timp ce pentru Tronsonul 4 Sambata de Sus (DJ 105B) – Muncipal Făgăraș/Drum de legătură cu DN1, a fost emis în data de 15 ianuarie 2024.
Care este traseul autostrăzii Sibiu-Făgăraș
Durata etapei de proiectare este stabilită la 12 luni, urmând ca apoi să se treacă la etapa de execuție a lucrărilor, cu o durată de 36 de luni. Contractorul responsabil de construcția acestor tronsoane este același constructor turc. Finanțarea proiectului este asigurată prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Transport.
Autostrada Sibiu-Făgăraș va reprezenta o legătură esențială între Sibiu și Bacău, începând în localitatea Boița și terminându-se în apropierea Municipiului Făgăraș. Această autostradă face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T, în special intericoridorul Moldova- Transilvania.
Proiectul a fost inclus în Programul de Investiții în Infrastructura de Transport pentru perioada 2021-2030, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.
Această dezvoltare semnificativă în implementarea proiectului aduce o contribuție importantă la dezvoltarea infrastructurii rutiere și conectivității în regiune.