Razboiul dintre taximetristi si cei din industria de tip ridesharing vizeaza sume importante de bani, din transportul a milioane de romani la nivel national.
Dezvoltarea aplicatiilor de mobilitate urbana are efecte direct in buzunarul taximetristilor. 2 milioane si jumatate de romani calatoresc in acest regim.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citeste si: Oamenii dintr-un sat au fost șocați când au văzut că un munte de gunoaie le bloca singurul drum de acces în localitate- antena3.ro
Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro
Reprezentantii taximetristilor sustin ca soferii care fac activitati de tip ridesharing nu achita taxe.
Opinie contrazisa de reprezentantii acestei industrii. Cel putin 16 milioane de lei ar ajunge anual la bugetul de stat. Un sofer care face parte dintr-o aplicatie de mobilitate urbana achita taxe de 3.200
de lei in 12 luni.
De maine intra in vigoare noua forma a legii taximetriei. Numai soferii autorizati mai pot raspunde la comenzile clientilor. In caz contrar, amenzile ajung la 5 mii de lei. Mai mult, politistul poate dispune ridicarea placutelor de inmatriculare pentru 6 luni. Pana acum, legea prevedea ca soferul fara atestat trebuie prins de mai multe ori pentru a fi amendat.
Petre Nechita, reporter Stirile Kanal D: Dupa modificarea legislativa, dispare sintagma „in mod repetat”.
Politistii ii pot amenda pe cei care fac transport de persoane fara atestat inca de la prima abatere.
Un proiect care poate reglementa activitatea acestor soferi va intra in dezbatere publica. Totusi, va mai trece ceva timp pana la aprobare.