Ana era unul dintre clientii fideli ai aplicatiilor de transport alternativ. I se parea mai ieftin, mai comod si mai sigur, insa de cand preturile au crescut simtitor, a devenit fara sa vrea client de taxi.
Ana: De pe la Cismigiu si pana in Bucurestii Noi, stiu ca inainte dadeam in jur de 25 de lei si apoi am vazut 45 de lei si am zis: lasa, mai rentabil e pe jos.
La fel ca ea, multi alti bucuresteni, dependenti de un transport sigur intr-o capitala mult prea aglomerata, spun ca tarifele au devenit inexplicabil prea mari.
Si cu toate ca se mai pierd clienti din cauza preturilor, reprezentantii celor 3 aplicatii de ride-sharing spun ca, in continuare, abia fac fata cererilor.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Rezultate parțiale. Se numără ultimele voturi. Luptă strânsă între Elena Lasconi și Marcel Ciolacu pentru turul doi- antena3.ro
Citeste si: REZULTATE EXIT-POLL-URI la alegerile prezidențiale 2024- primul tur. Marcel Ciolacu și Elena Lasconi, în turul doi- wowbiz.ro
CATALIN CODREANU- presedinte Asociatia Coalitia pentru Economia Digitala: Tariful unei curse e de 3-4 ori mai mare decat intr-o zi normala. Si cu toate astea, clientii folosesc in continuare cele 3 platforme.
Soferii care practica in continuare activitati de transport alternativ spun ca tarifele vor reveni la normal dupa reglementare.
In prezent, numarul soferilor de pe cele trei aplicatii a scazut la jumatate. Altii au ramas, in speranta ca ceva se va schimba. Asta desi au primit amenzi sau li s-au ridicat placutele de inmatriculare
Cei mai multi falsi clienti nu au fost politisti, ci taximetristi care au facut plangeri, in semn de razbunare. Soferii de taxi spun ca nu sunt de acord cu reglementarea ride-sharingului in Romania pe motiv ca legislatia ar fi prea indulgenta cu aceste companii.
Mai exact, ii deranjeaza faptul ca firmele respective nu ar plati la fel de multe taxe si impozite.
Un analist financiar desfiinteaza, insa, acest argument pe care il considera deja un mit.
IANCU GUDA- ANALIST FINANCIAR: Uber a platit in Romania taxe, impozit pe profit, 250.000 de lei, similar cat cele mai mari 8 comapnii de taximetrie calsice active in Bucuresti.
La registratura Guvernului au fost depuse astazi, in mod simbolic, cele 400 de mii de semnaturi ale petitiei pentru reglementarea ride-sharing-ului in Romania.
In prezent, ordonanta de urgenta se afla in dezbatere publica, iar potrivit promisiunilor venite din partea autoritatilor, acesta ar urma sa fie adoptata in urmatoarea sedinta de guvern.