Electrica Furnizare şi Gaz Vest au fost sancționate cu o sumă totală de 400.000 de lei, pentru neaplicarea schemei de sprijin pentru plata facturilor aferente consumului de energie electrică şi gaze naturale din luna noiembrie 2021, potrivit Agerpres.

ANRE a finalizat parţial acţiunile de control demarate în data de 12.01.2022 la principalii furnizori de energie electrică şi gaze naturale.

Distribuitorii de energie şi gaze au primit amenzi de 2,77 milioane de lei de la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) pentru că nu au respectat legislaţia privind citirea contoarelor, iar oamenii au primit facturi foarte mari, scrie

Agerpres.

„O problemă care a fost sesizată de către cetăţeni se referă la faptul că operatorii de distribuţie nu efectuează citirile contoarelor la termenele legale şi astfel facturile emise de furnizori au valori foarte mari", se arată în răspunsul remis de ANRE.

ANRE continuă acţiunile de control la furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, urmând ca, după finalizarea acestora, concluziile şi eventualele sancţiuni şi măsuri aplicate, să fie făcute publice.

Reclamație factură la energie electrică/la lumină

Consumatorii care au neclarităţi privind factura de energie electrică şi gaze naturale trebuie să se adreseze pentru clarificări furnizorului care a emis factura, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta este bazată pe un consum estimat, spun reprezentanţii ANRE.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat de către furnizor nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată. 

"Recomandăm clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale: să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică sau de gaze naturale; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis indexul furnizorului şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a

efectuat potrivit indexului transmis", menționează responsabilii autorităţii.

Citeste si: Factura incredibilă la electricitate pe care a primit-o un client din Capitală: ,,Băi, voi nu sunteți normali? Omorâți oamenii cu cifrele astea!"

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Totodată, consumatorii să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Autoritățile spun că estimarea de consum trebuie făcută pe baza istoricului fiecărui client în parte. Dacă dumneavoastră consumați în medie pe lună 150-200 de kilowati nu este în regulă să primiți o factură cu un consum estimat dublu sau triplu. Dacă problema nu se rezolvă, puteți să vă adresați Autorității de Reglementare în Energie sau Autorității de Protecție a Consumatorului.

Cu ANRE puteți lua legătura prin e-mail la adresa [email protected] sau intrând pe site la secțiunea PETIȚII.

În cazul ANPC trebuie să completați un formular pe site-ul lor oficial. ANRE a primit în perioada 1 iulie 2020- 30 iunie 2021 peste 8.053

în sectorul energiei electrice, potrivit Agerpres. Cele mai mari amenzi au fost aplicate celor de la Hidroelectrica, Enel, Electrica, E.ON și CEZ.

Prin auto-citirea indexului și trimiterea lui lunară către furnizor scăpați practic și de regularizările care vă scot din buzunar sute sau mii de lei. Am scăpa și de autocitirea indexului dacă furnizorii ar instala contoare inteligente poate transmite datele, în timp real, la distanță.

Astfel, luați legătura cu furnizorul:
- faceți o sesizare la ANRE la adresa [email protected] sau completând formularul de la secțiunea Petiții
- faceți o sesizare la ANPC completând formularul de pe site-ul autorității

Mihai Culeafă a mai declarat că, în prezent, “foarte multe” dintre reclamaţiile venite la ANPC vizează facturile la energie. Conform acestuia, aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze.

Reclamație factură la gaz

ANRE recomandă clienţilor finali să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;
  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Astfel, dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Filmul crimei din Bacău, în cazul fetei de 18 ani ucise de un vecin în timp ce încerca să-și salveze frățiorii mai mici- radioimpuls.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Amenzi de 645.000 de lei și decizii de recalculare a tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii

Totodaată, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii  Petiții pusă la dispoziție aici.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Mihai Culeafă, a anunţat că persoanele care vor să depună reclamaţii privind facturile la energie pot face acest lucru pe  site-ul ANPC  sau telefonic.

„Atunci când primim o factură, trebuie să ne adresăm operatorului economic pentru a soluţiona acea problemă. Acolo unde nu există înţelegere, ne vom adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului la numărul de telefon 021.9551 sau pe site-ul autorităţii- www.anpc.gov.ro”, a arătat el în cadrul conferinţei de presă de la Palatul Victoria.

Mihai Culeafă a mai adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si