Indiferent de aplicația pe care o deschidem suntem asaltați de o mulțime de reclame. O tânără din Cluj spune că în ultimul timp observă tot mai des cum acestea apar ca din senin după ce vorbește despre un produs.

Citește și: VIDEO- Un bărbat din Ilfov a înșelat mai multe femei pe o aplicație de dating. Se dădea drept un afacerist bogat

Dispozitivele inteligente îi sperie tot mai mult pe români

”De multe ori vorbesc cu niște prieteni vocal, nu prin mesaje, și apoi observ că apar reclame chiar dacă nu scriu nimic pe telefon, deci e ciudat. Efectiv țin telefonul lângă mine și după apar reclame.”

Anunțurile și sugestiile cu produse care ne-ar putea interesa sunt atât de specifice încât îi sperie pe mulți dintre tineri.

”Mi se pare ciudat că sunt ascultată cum ar veni, de foarte multe ori doar scriu un mesaj unui prieten și în următoarea secundă îmi apare pe Instagram sau pe TikTok o reclamă despre acel lucru.”

Există însă și români care nu se tem că ar putea fi spionați de aplicațiile pe care le folosesc în fiecare.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

”Nu cred (că ne urmăresc n.r.), cine suntem noi până la urmă? Oricum o să fie altele, nu au cum să oprească.”

Specialiștii în marketing digital spun că firmele care își fac publicitate pe aceste platforme se folosesc de un algoritm bine pus la punct.

Carina Asaftei, specialist digital marketing: ”Se întâmplă pentru că social media este foarte prezentă în viețile noastre și practic toate interesele noastre sunt acolo. Acolo vorbim cu familia, acolo vorbim cu prietenii și există niște algoritmi care caută niște cuvinte cheie, practic și reclamele funcționează pe baza unor cuvinte cheie. Scopul unei reclame este să-și vândă ce vrei să cumperi, nu să-ți arate ceva ce nu te interesează absolut deloc.”

Experții spun că există și avantaje

Cei care lucrează în domeniu susțin că sunt și avantaje.

Carina Asaftei, specialist digital marketing: ”Există foarte multe beneficii mai ales dacă vorbim despre conținutul educațional sau conținutul care te ajută să interacționezi cu oameni care au interesele tale, aceleași interese ca tine.”

Există și o parte negativă a utilizării rețelelor de socializare. TikTok a fost interzis în mai multe țări, după o scurgere de informații. Platforma are peste 5,4 milioane de utilizatori în țara noastră în timp ce Instagram are peste 5 milioane de conturi create în România.

Citește și: O nouă provocare pe TikTok l-a lăsat desfigurat pe un băiat de 16 ani


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si