Trebuie să știți că în România există zeci de mii de oferte de muncă. Unele cuprind salarii de până la 7.000 de lei. În ultima vreme, românii refuză o meserie care este plătită cu 5000 de lei. Vezi ce au transmis reprezentanții unei primării.

Citește si: VIDEO- Bacalaureatul nu mai este o piedică în calea tinerilor care vor să se angajeze

Sunt multe locuri de muncă bine plătite, în țară, însă sunt neocupate. Oamenii refuză să facă sacrificii și refuză locurile unde este mult de muncă. Totuși, există o meserie plătită cu 5000 de lei în România, dar pe care nu o vrea nimeni. Ce spun reprezentanții unei primării.

Meseria refuzată de români

Lucrările la tronsonul cinci din Curtea de Argeș- Pitești al Autostrăzii Sibiu- Piteşti au început încă din data de 1 septembrie 2021. Ca constructor aici românii pot primi suma de 5.000 de lei net ca muncitori necalificați, însă oamenii refuză să lucreze aici, munca fiind grea. Pentru că românii refuză constructorul a adus zeci de oameni din Asia.

Potrivit informațiilor furnizate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la momentul actual, pe acest tronson de drum lucrează 626 de persoane, dintre care 47 sunt de naționalitate străină, asiatici, persoane din Vietnam în special.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Loredana Groza a reacționat public după ce a văzut cu cine e Iulia Vântur în vacanță- wowbiz.ro

Citeste si: Cimitirele civilizației umane. Cum au ajuns să fie abandonate pe câmpuri milioane de mașini, avioane, biciclete și chiar tancuri- antena3.ro

Citește si: Zodiile care se vor îmbogăţi până la sfârșitul anului

Conform surselor, numărul angajaților din străinătate de pe șantier va creşte până la începutul verii, adică ar fi trebuit să crească deja. S-a estimat că până la data de 1 iulie, pe șantierul tronsonului cinci vor lucra minim 1.000 de oameni, iar cel puţin 150 dintre aceştia vor fi din Asia. Motivul este că mulţi români refuză salariile lunare de 5.000 de lei net oferite pentru a lucra pe şantierul de aici, în avantajul asiaticilor, care le acceptă necondiționat. Șantierul a fost organizat în comuna argeşeană Merişani, unde sunt în prezent zeci de utilaje. Primăria Merişani a dat şi o şcoală dezafectată firmei Astaldi, aceea care face tronsonul cinci, pentru a-şi organiza acolo sediul şantierul, iar italienii au făcut deja îmbunătăţiri şi investiţii în clădire.

Reprezentanții Primăriei Merișani spun că mulți români din comună au fost angajați aici. Mulți români aleg să nu lucreze și să primească acel ajutor social de la primărie, în loc să lucreze și să primească suma de 5000 de lei.

Citește si: Ce salariu are un chelner în 2022?

„Au fost angajaţi destui de la noi din comună. Problema e că sunt şi destui care refuză salariile bune oferite de italieni pe șantier. Am avut destule cazuri de oameni care au preferat să stea acasă în continuare pe un ajutor social de câteva sute de lei, în loc să primească 5.000

de lei salariu. Şi asta în condițiile în care şantierul e la doar câțiva kilometri de locuințele unora dintre cei care primesc ajutoare sociale. E greu cu unii români, s-au obişnuit cu ajutoare sociale şi nu prea îi mai interesează munca. La unii, lenea e atât de mare cum nu vă puteţi imagina... Italienii au pus multe anunțuri de angajare, dar prea puţini sunt interesați. Culmea e că au venit mai mulţi oameni din alte județe să se angajeze aici pe șantier”, au declarat, pentru adevarul.ro, reprezentanții Primăriei Merişani.

Citeste si: VIDEO Cum și-a găsit Alin Oprea tatăl natural? „Am ales special seara de Crăciun și vârsta de 33 de ani. Era vârsta la care Iisus Hristos s-a răstignit și luna în care s-a născut.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul dur în limba română al lui Michele Morrone după ce a vizitat o parte din atracțiile turistice din România- radioimpuls.ro

Citeste si: „Orașul Mântuirii” sau „mini-Grecia” de la malul Mării Negre. Așezarea antică ascunde un tezaur chiar lângă țărm- antena3.ro

Tronsonul cinci al Curții de Argeş- Piteşti are o lungime totală de 30,35 kilometri, iar contractul pentru acest tronson de drum a fost semnat în urmă cu doar doi ani de compania italiană Astaldi. Valoarea contractului se ridică la 1,7 miliarde de lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. Dacă nu apar diverse probleme, tronsonul cinci ar trebui finalizat cel târziu până în septembrie 2025.

Citește si: În ce condiții ar putea fi majorate salariile angajaților din sectorul privat: „Guvernul se opune categoric”


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si