Raportul special privind gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgență a fost înaintat Parlamentului României și are la bază un control amplu, desfășurat în perioada mai-iulie 2020, la 949 de entități din administrația publică centrală și locală.

Cheltuieli de 5 miliarde de lei

Pentru combaterea pandemiei au fost cheltuite, până la 30 iunie 2020, 5 miliarde de lei de la bugetul de stat, bugetele locale și bugetul asigurărilor de șomaj.

73% din această cifră o reprezintă plata indemnizației acordate pe perioada suspendării contractului de muncă  din inițiativa angajatorului (3,69 miliarde de lei), 13% indemnizațiile acordate unor categorii de persoanal ale căror activități au fost întrerupte (662 de milioane de lei), în timp ce 5,3% au reprezentat cheltuielile privind stocurile de urgență medicală (266 de milioane de lei).

Restul fondurilor s-au alocat pentru stimulentul de risc și alte cheltuieli specifice perioadei de urgență.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi: „Curtea de Conturi a României, ca instituție supremă de audit, și-a propus să ofere o analiză obiectivă a felului în care au fost gestionate resursele publice în perioada stării de urgență și să sprijine instituțiile publice în a-și crea mecanisme eficiente de răspuns la criză.

Raportul este rezultatul unui efort susținut la nivelul tuturor structurilor Curții de Conturi, ținând cont de context, de restricțiile inerente aduse de pandemie, de la ajustarea programului anual de acțiuni, până la adaptarea modului de lucru care a obligat la distanțare fizică.

În toate acțiunile noastre am urmărit să nu compromitem eforturile publice comune de răspuns la criza Covid-19.

Ne dorim ca recomandările cuprinse în raport să reprezinte o oportunitate pentru autorități de a îmbunătăți procedurile specifice unei situații de criză, cu impact direct asupra modului de gestionare a banului public.”

La finanțarea publică a cheltuielilor destinate prevenirii și combaterii pandemiei se adaugă donațiile și sponsorizările, în bani sau în natură, primite de instituțiile publice. Astfel, entitățile auditate de Curtea de Conturi au primit și înregistrat donații și sponsorizări în valoare de 214,7 milioane de lei (44,4 milioane de euro).


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si