Subiecte simulare BAC 2021 Istorie. FOTO

Vezi mai jos care au fost subiectele care au căzut azi la simularea de BAC 2021- Istorie, urmează să fie publicat și baremul de corectare:

Subiecte simulare BAC 2021 Matematică. FOTO

Vezi mai jos care au fost subiectele care au căzut azi la simularea de BAC 2021- Istorie, urmează să fie publicat și baremul de corectare:

 

Simularea examenului de Bacalaureat s-a reluat în acest an, după ce anul trecut probele nu au mai fost susținute din cauza pandemiei de coronavirus.

Subiecte simulare BAC 2021

Subiectele la Istorie simulare BAC 2021, vor fi făcute publice după încheierea examenului, iar Baremul de corectare va fi disponibil după ora prânzului.

Elevii nu vor avea voie cu rucsacuri sau ghiozdane, manuale, foi etc., nici cu telefoane sau tablete.
În școlile aflate în localități în carantină, simulările pentru BAC 2021 pot fi reprogramate, dar nu mai târziu de 15 mai.

Ca măsură de protecție în această perioadă, elevii de la clase diferite nu se vor amesteca. Ei vor fi așezați în ordine alfabetică și vor sta câte unul în bancă, se precizează într-un document transmis joi școlilor.

Simularea bacalaureatului 2021 va începe la ora 09.00

când elevii vor primi subiectele la istorie. Elevii de clasa a XI-a și a XII-a s-au putut pregăti pentru simulare rezolvând subiecte la istorie pentru BAC 2021 din testele de antrenament publicate de Ministerul Educației.

Elevii care participă la simularea bacalaureatului 2021- istorie pot intra în clase până la ora 08:30, iar proba începe la ora 09.00, când se deschid plicurile sigilate cu subiecte. Aceștia vor avea timp de lucru 3 ore pentru rezolvarea subiectelor la istorie la simulare BAC 2021.

Modele de SUBIECTE la ISTORIE  pentru simularea de Bac 2021, aici: publicate pe Edu.ro. 

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Subiecte simulare BAC 2021 Istorie pentru  clasa a 11-a şi a 12-a
Subiecte simulare BAC 2021 Istorie pentru clasa a 11-a şi a 12-a

Citeste si: Subiecte simulare BAC 2021 Română pentru clasa a 11-a şi a 12-a. Barem de corectare- EDU.ro

Simularea examenului național de Bacalaureat 2021 pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a

22 martie 2021: proba la Limba şi literatura română 
23 martie 2021: proba obligatorie a profilului 
24 martie 2021: proba la alegere a profilului şi specializării 
25 martie 2021:  proba la Limba şi literatura maternă 

Proba va fi supravegheată audio-video, așa cum se întâmplă și în cazul examenelor de bacalaureat și evaluare națională.

Evaluarea lucrărilor la simularea BAC 2021- istorie va fi făcută de doi profesori evaluatori. Iar în situația în care nu sunt suficienți profesori de specialitate, în unitatea de învățământ, președintele comisiei de organizare a simulării examenelor naționale va solicita comisiei județene/ a municipiului București nominalizarea unui profesor de specialitate din afara unității de învățământ, se arată în procedura de organizare transmisă pe 8 martie către școli.

De asemenea, rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt făcute publice și nu se contestă. Ele sunt comunicate elevilor și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor.

Simulare Bacalaureat 2021. Materiile la care se vor organiza simulări sunt următoarele: limba și literatura română, maternă, matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Totodată, testele de antrenament, pentru simularea bacalaureatului 2021, realizate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, sunt publicate în fiecare zi de luni, iar baremele de corectare a subiectelor, în fiecare zi de vineri. Primele teste au fost publicate pe 22 februarie. 

Anunțul despre simularea de BAC 2021 a fost făcut de Ministerul Educației.

Model de subiecte la Istorie- Simulare Bacalaureat 2021 

Examenul național de bacalaureat 2021
Proba E. c) Istorie
Model
Filiera teoretică, profil umanist, toate specializările; Filiera vocaţională- profil artistic, toate specializările;- profil sportiv, toate specializările;- profil pedagogic, specializările: bibliotecar-documentarist, instructor-animator, instructor pentru activităţi extraşcolare, pedagog şcolar;- profil teologic, toate specializările.
• Toate subiectele sunt obligatorii. Se acordă zece puncte din oficiu.
• Timpul de lucru efectiv este de trei ore.

SUBIECTUL I (30 de puncte)
Citiţi, cu atenţie, sursele de mai jos:
A. „Relațiile politice dintre Imperiul Otoman, pe de o parte, și Moldova și Țara Românească, pe de altă parte, își găsesc începuturile în ultimul deceniu al secolului al XIV-lea. Nici nu apucaseră bine Principatele să se formeze[...] că existența lor a și fost primejduită de puterea militară otomană în ascensiune la sud de Dunăre. Oștile otomane înfrânseseră nobilimea feudală sârbă în bătălia de la Kossovopolje (Câmpia Mierlei) din 1389 și au desăvârșit ocuparea Bulgariei[...] în 1393.[...]
Primele contacte politice între Țara Românească și otomani nu pot fi datate cu precizie.[...] O plată a unui tribut a fost efectuată în 1417 din cauza unei expediții militare în Țara Românească a sultanului Mahomed I[...]. Aceste plăți nu par să fi redus Țara Românească la statutul de vasal. Mai curând, așa cum pretindea Mircea cel Bătrân (1386-1418), ele reprezentau înțelegeri între egali, întrucât, în schimbul tributului, sultanul accepta să împiedice oștile otomane să treacă Dunărea în incursiuni de jaf și pentru luarea de robi. Cu toate acestea, Țara Românească avea să fie de aici înainte supusă unor presiuni otomane neîncetate.[...] În 1462, Mahomed al II-lea[...] îl îndepărtează pe domnitorul Vlad Țepeș[...] de la tron[...] și îl instalează în locul acestuia pe Radu cel Frumos [...].” (K. Hitchins, Românii, 1774-1866)

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

B. „Supunerea Moldovei față de Imperiul Otoman a urmat același tipic, însă a survenit mai târziu, în parte cel puțin datorită distanței mai mari care o despărțea de centrele otomane de putere. Prima mare încleștare între oștile moldovene și otomane a avut loc în 1420, când flota turcă întreprinde un atac nereușit asupra Cetății Albe (Akkerman), port aflat sub stăpânirea Moldovei.
Ulterior, domnii Moldovei au stabilit în general relații pașnice cu sultanul prin plata unor sume de bani. Turcii se refereau la acestea ca daruri[...] și se pare că nu au compromis independența acestui principat. Moldova a început să plătească tribut în 1456 ca răspuns la un ultimatum dat de Mahomed al II-lea domnitorului Petru Aron[...]. Cu toate acestea conducătorii Moldovei, în special Ștefan cel Mare (1457-1504), au evitat vasalitatea prin alternarea negocierilor cu rezistența armată. Totuși, pe vremea urmașilor lui Ștefan cel Mare, situația Moldovei a devenit din ce în ce mai nesigură. Independența a luat sfârșit în 1538, când sultanul Soliman I[...] l-a îndepărtat de la domnie pe Petru Rareș [...].” (K. Hitchins, Românii, 1774-1866)

Pornind de la aceste surse, răspundeţi la următoarele cerinţe:
1. Numiţi bătălia precizată în sursa A. 2 puncte
2. Precizaţi, din sursa B, o informație referitoare la Cetatea Albă. 2 puncte
3. Menţionaţi câte un domnitor din spațiul românesc la care se referă sursa A, respectiv sursa B. 6 puncte
4. Scrieţi, pe foaia de examen, litera corespunzătoare sursei care susţine că statul medieval românesc a început să plătească tribut din a doua jumătate a secolului al XV-lea. 3 puncte
5. Scrieţi o relaţie cauză-efect stabilită între două informaţii selectate din sursa A, precizând rolul fiecăreia dintre aceste informaţii (cauză, respectiv efect). 7 puncte
6. Prezentaţi alte două acțiuni militare la care participă românii în secolele al XIV-lea – al XV-lea, în afara celor la care se referă sursele A și B. 6 puncte
7. Menţionaţi o caracteristică a unei instituții centrale din spațiul românesc, la sfârșitul secolului al XVI-lea – începutul secolului al XVII-lea. 4 puncte

SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
Citiţi, cu atenţie, sursa de mai jos:
„În 1921, România, Cehoslovacia şi Iugoslavia au creat Mica Înțelegere, o alianță defensivă şi antirevizionistă[...]; tot în 1921, statul român a încheiat o convenție de alianță cu Polonia, înlocuită în 1926 cu un tratat de garanție; în 1926, România a semnat un tratat de alianță cu Franța şi un tratat de amiciție şi colaborare cu Italia[...]. În 1928, Bucureștiul a aderat la pactul Briand-Kellogg, care interzicea războiul ca mijloc de rezolvare a conflictelor, apoi la protocolul de la Moscova (1929), prin care statele est-europene și Uniunea Sovietică își asumau obligații similare[...].
Din 1930, au început să aibă loc conferințe anuale balcanice, încheiate peste patru ani cu semnarea, la Atena, a pactului Înțelegerii Balcanice, prin care România, Grecia, Iugoslavia şi Turcia își garantau reciproc frontierele. Diplomații români, N. Titulescu, îndeosebi, au avut o activitate deosebită şi în cadrul Ligii Națiunilor[...]. Urmând exemplul Franței, Bucureștiul a reluat în 1934 relațiile diplomatice cu Moscova, pregătindu-se chiar, în 1935-1936, să semneze un pact[...] româno-sovietic, care ar fi garantat independența şi integritatea teritorială a țării, în granițele trasate la 1918.
Evoluția evenimentelor internaționale, creșterea rolului Germaniei, inactivitatea şi lipsa de fermitate a democrațiilor occidentale l-au forțat pe regele Carol al II-lea[...] să înceapă în 1936 o oarecare reorientare a politicii externe pentru a evita izolarea diplomatică a țării. N. Titulescu, prea identificat cu politica franceză și cu Liga Națiunilor, a fost înlăturat de la conducerea Ministerului de Externe (1936), iar planul alianței cu Uniunea Sovietică a fost abandonat.” (V. Georgescu, Istoria românilor)

Pornind de la această sursă, răspundeţi la următoarele cerinţe:
1. Numiţi alianța defensivă creată în 1921, precizată în sursa dată. 2 puncte
2. Precizaţi secolul la care se referă sursa dată. 2 puncte
3. Menţionaţi regele României și acțiunea desfășurată de statul român în 1928, la care se referă sursa dată. 6 puncte
4. Menţionaţi, din sursa dată, două informaţii referitoare la acțiunile de politică externă la care participă România în 1926. 6 puncte
5. Formulaţi, pe baza sursei date, un punct de vedere referitor la politica externă a României în perioada 1929-1936, susţinându-l cu două informaţii selectate din sursă. 10 puncte
6. Argumentaţi, printr-un fapt istoric relevant, afirmaţia conform căreia România participă la relațiile internaționale din a doua jumătate a secolului al XIX-lea. (Se punctează prezentarea unui fapt istoric relevant și utilizarea conectorilor care exprimă cauzalitatea şi concluzia.) 4 puncte

SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
Elaboraţi, în aproximativ două pagini, un eseu despre România postbelică, având în vedere:
- menționarea a doi factori care au contribuit la instaurarea totalitarismului în România postbelică;
- precizarea unei constituții a României adoptate în etapa stalinismului și menționarea a două caracteristici ale acesteia;
- prezentarea unui fapt istoric desfășurat de România în relațiile internaționale din perioada stalinismului;
- formularea unui punct de vedere referitor la național-comunismul din România şi susţinerea acestuia printr-un argument istoric.
Notă! Se punctează şi utilizarea limbajului istoric adecvat, structurarea prezentării, evidenţierea relaţiei cauză-efect, elaborarea argumentului istoric (prezentarea unui fapt istoric relevant și utilizarea conectorilor care exprimă cauzalitatea şi concluzia), respectarea succesiunii cronologice/logice a faptelor istorice şi încadrarea eseului în limita de spaţiu precizată.

Citeste si: BAREM simulare BAC 2021 Română pentru clasa a 11-a şi a 12-a EDU.ro: Subiecte şi rezolvările corecte!


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si