Close sidebar
Close sidebar

Achiziții publice. Mai au nevoie autoritatile contractate si operatorii economici de consultanță în urma optimizării digitale?

În ultimii ani s-au făcut pași importanți înainte în privința simplificării procedurilor de achiziție publică și mai ales a apariției de noi funcționalități si a unui nou design în SEAP și de creșterea digitalizarii. În acest context, consultanța în achiziții publice își mai are rostul? Iar dacă da, în ce măsură?

M.A.,


DISTRIBUIE
acest articol

Modificările legislative sunt asimilate mult mai ușor în sistemul digital al SEAP, adică în SICAP. Platforma este mult mai intuitivă, informațiile specifice, mult mai accesibile, așa că persoanelor juridice le vine mai la îndemână să se descurce. Teoretic pot mai ușor să participe la procedurile de achiziții publice.

Dar practic, cât de ușor îi este unui operator neavizat? Se pote ocupa acesta în doi timpi și trei mișcări de tot ce ține  de întocmirea ofertei pentru participarea cu succes la o procedura de achiziție  publică sau tot mai are nevoie de o mână de ajutor pricepută și dibace? Dar unei autorități contractante mici care nu are un compartiment specializat în achizițiile publice?

Întocmirea dosarului de licitații, argument pro consultanță

Operatorii economici pot apela cu încredere în continuare la o firma de consultanta in achizitiile publice, mai ales în ceea ce privește întocmirea documentației de participare la o procedură de achiziție publică (DUAE, Propunere tehnică, anumite elemente ale Propunerii financiare, alte documente de calificare).

De asemenea, un consultant care cunoaște în detaliu legislația  achizițiilor publice poate indica răspunsuri pertinente la clarificările adresate de către autoritatea contractantă. De asemenea, cunoscând legislația stufoasă a achizițiilor publice, un consultant  poate feri ofertantul de anumite interpretări lipsite de obiectivitate ale autorității contractante.

De asemenea, autoritățile contractante, mai ales în cazul celor mici care nu au un departament specializat în achiziții publice,  poate fi ajutat în constituirea dosarului achiziției publice:

Citeste si: Ți se rupe sufletul. Ce mesaje de adio a lăsat secretara-șefă de la UMF, înainte de a fi găsită moartă într-un lac din Capitală. Fiul femeii avea telefonul închis- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: Astronauții rămași blocați în spațiu până anul viitor vor vota plutind, de pe orbita Pământului, la alegerile prezidențiale americane- antena3.ro

anunțul de intenție, anunțul de participare, strategia de contractare, erata, documentația de atribuire sau de concurs, dacă este cazul, decizia de numire a comisiei, acele declarații de confidențialitate & imparțialitate, procese-verbale de evaluare a ofertelor, formulare, solicitări de clarificări, dovezi, decizii, hotărâri și DUAE (Documentul Unic

de Achiziție European).

Un volum de muncă destul de mare care, dacă pică pe o singură persoană, este ceva foarte  laborios, de costisitor ca timp, iar timpul este limitat în astfel de chestiuni. Necunoașterea actelor normative în vigoare din domeniul achizițiilor publice poate duce la apariția unor documente eronate sau care încarcă aceasta legislație.

Externalizarea serviciului de achiziție publică  este o idee mai bună decât suprasolicitarea personalului companiei în această chestiune.

La întocmirea dosarului/ofertei de achiziții publice  pot exista erori din cauza presiunilor și lipsei – firești – de informații detaliate legate de domeniu.

Consultanta in achizitii publice. Cine o realizează

Modificările substanțiale de ordin legislativ dar și tehnic permit unor noi furnizori de servicii să acopere și partea de consultanță pentru achizițiile publice, iar contextul controalelor ex-ante efectuate de ANAP, care verifică anumite chestiuni,  este necunoscut de jucătorii noi din piață.

Citeste si: VIDEO Bogdan de la Ploiești și Cristina Pucean nu mai formează un cuplu! Mesajul pe care artistul l-a lăsat pe rețelele de socializare. „Acesta este ultimul meu răspuns în legătură cu fosta mea relație.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul Melissei, fiica lui Alin Oprea, pentru tatăl ei. Larisa Oprea abia acum l-a făcut public printre lacrimi: "Dacă o data în viața ta spuneai adevărul..."- radioimpuls.ro

Citeste si: Astronauții rămași blocați în spațiu până anul viitor vor vota plutind, de pe orbita Pământului, la alegerile prezidențiale americane- antena3.ro

Pentru o siguranță sporită și pentru a face achiziții publice cu încredere în reușita demersului, deci cu încredere că procedura de atribuire va fi câștigată, apelul la o firmă de consultanță cu experiență vastă  este  o decizie mult mai bună. Din 2012, LC Advertising&PR, printr-un departament specializat, oferă cu succes consultanță atât autorităților publice, cât și operatorilor economici de toate mărimile.

O companie care activează de mulți ani în domeniu are un plus de profesionalism, cunoaște  legislația,  se adaptează ușor la schimbările chiar și de ultim moment, deține un grad mai mare de promptitudine și știe să vorbească pe limba ofertantului indiferent de piața în care acesta activează (agricultură, construcții, energie, HoReCa, sănătate, servicii, tehnologie, transport, imobiliare etc.). Cunoașterea modului de gândire a autorităților contractante și a ANAP-ului, asigură un plus de șansă ofertelor depuse.

Poate că în achizițiile publice de mică amploare, ofertanții,  companii private fară bugete mari,  își permit să experimenteze fără consultanță de specialitate, dar în toate celelalte contexte, consultanța în achiziții publice este recomandată, întrucât lucrurile făcute ca la carte au întotdeauna șanse mai mari de reușită.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI