Modificările legislative sunt asimilate mult mai ușor în sistemul digital al SEAP, adică în SICAP. Platforma este mult mai intuitivă, informațiile specifice, mult mai accesibile, așa că persoanelor juridice le vine mai la îndemână să se descurce. Teoretic pot mai ușor să participe la procedurile de achiziții publice.
Dar practic, cât de ușor îi este unui operator neavizat? Se pote ocupa acesta în doi timpi și trei mișcări de tot ce ține de întocmirea ofertei pentru participarea cu succes la o procedura de achiziție publică sau tot mai are nevoie de o mână de ajutor pricepută și dibace? Dar
Întocmirea dosarului de licitații, argument pro consultanță
Operatorii economici pot apela cu încredere în continuare la o firma de consultanta in achizitiile publice, mai ales în ceea ce privește întocmirea documentației de participare la o procedură de achiziție publică (DUAE, Propunere tehnică, anumite elemente ale Propunerii financiare, alte documente de calificare).
De asemenea, autoritățile contractante, mai ales în cazul celor mici care nu au un departament specializat în achiziții publice, poate fi ajutat în constituirea dosarului achiziției publice:
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
anunțul de intenție, anunțul de participare, strategia de contractare, erata, documentația de atribuire sau de concurs, dacă este cazul, decizia de numire a comisiei, acele declarații de confidențialitate & imparțialitate, procese-verbale de evaluare a ofertelor, formulare, solicitări de clarificări, dovezi, decizii, hotărâri și DUAE (Documentul Unic
Un volum de muncă destul de mare care, dacă pică pe o singură persoană, este ceva foarte laborios, de costisitor ca timp, iar timpul este limitat în astfel de chestiuni. Necunoașterea actelor normative în vigoare din domeniul achizițiilor publice poate duce la apariția unor documente eronate sau care încarcă aceasta legislație.
Externalizarea serviciului de achiziție publică este o idee mai bună decât suprasolicitarea personalului companiei în această chestiune.
Consultanta in achizitii publice. Cine o realizează
Modificările substanțiale de ordin legislativ dar și tehnic permit unor noi furnizori de servicii să acopere și partea de consultanță pentru achizițiile publice, iar contextul controalelor ex-ante efectuate de ANAP, care verifică anumite chestiuni, este necunoscut de jucătorii noi din piață.
Pentru o siguranță sporită și pentru a face achiziții publice cu încredere în reușita demersului, deci cu încredere că procedura de atribuire va fi câștigată, apelul la o firmă de consultanță cu experiență vastă este o decizie mult mai bună. Din 2012, LC Advertising&PR, printr-un departament specializat, oferă cu succes consultanță atât autorităților publice, cât și operatorilor economici de toate mărimile.
O companie care activează de mulți ani în domeniu are un plus de profesionalism, cunoaște legislația, se adaptează ușor la schimbările chiar și de ultim moment, deține un grad mai mare de promptitudine și știe să vorbească pe limba ofertantului indiferent de piața în care acesta activează (agricultură, construcții, energie, HoReCa, sănătate, servicii, tehnologie, transport, imobiliare etc.). Cunoașterea modului de gândire a autorităților contractante și a ANAP-ului, asigură un plus de șansă ofertelor depuse.
Poate că în achizițiile publice de mică amploare, ofertanții, companii private fară bugete mari, își permit să experimenteze fără consultanță de specialitate, dar în toate celelalte contexte, consultanța în achiziții publice este recomandată, întrucât lucrurile făcute ca la carte au întotdeauna șanse mai mari de reușită.