In articol:
„ Consumul a depăşit orice aşteptări. Oamenii vor să mănânce sănătos. Noul lux post pandemie va fi mâncarea sănătoasă şi starea bună de sănătate. Până şi industria modei susţine acest lucru”, a afirmat Xavier Equihua într-un interviu acordat Bloomberg.
Copiii iubesc avocado
„Nu doar millennialii consumă avocado. Aceştia au acum copii care la rândul lor mânâncă avocado. De asemenea, Generaţia Z vrea şi ea mâncare sănătoasă. Vom vedea o nouă creştere explozivă în următorii şase sau opt an, când Europa va ajunge din urmă America, cel mai mare consumator mondial, estimează Equihua.
Citeste si: VIDEO- Diversificarea pentru bebeluși trebuie făcută cu mare atenție
Din fericire pentru consumatori, recoltele consistente din Mexic şi California, cei mai importanţi furnizori pe piaţa americană, au dus la scăderea preţurilor în acest an, după ce în 2019 problemele de aprovizionare au generat preţuri la un nivel record, a adăugat Magana.
Producția mondială, în creștere
Între 2010 şi 2018 producţia mondială a crescut de la 2,87 milioane tone până la 6,4 milioane tone, iar suprafaţa cultivată aproape s-a triplat, potrivit datele Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), care exclud Chile, un important producător.
Citeste si: Otravă la pungă! Ce conțin, de fapt, pufuleții?
Xavier Equihua consideră că preţurile reduse ar putea stimula şi mai mult cererea, iar în cazul pieţei americane mai există loc de creştere. În medie, un american consumă opt livre de avocado pe an (aproximativ 3,6 kilograme), comparativ cu 20 de livre în cazul unui mexican.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Una dintre principalele provocări pentru industrie rămâne ca aprovizionarea să fie în pas cu cererea, pentru a evita creşteri bruşte de preţ, cât şi adresarea problemei privind Mexic care recurge la despădurire pentru a extinde producţia de avocadă, a mai afirmat Xavier Equihua.
Citeste si: Supa antibiotic care te scapă de orice virus