Close sidebar
Close sidebar

Cum se obține de la primărie o autorizație de construcție și ce documente sunt necesare

Cum se obține de la primărie o autorizație de construcție și ce documente sunt necesare. Dacă ai decis să construiești, să extinzi sau să consolidezi o casă, ar fi bine să te asiguri că urmezi toți pașii legali înainte de demararea proiectului. Unul dintre pașii obligatorii pe care trebuie să-i faci înainte de un astfel de proiect este obținerea unei autorizații de construcție.

Razvan Ilie,

Primul pas pentru a obține autorizația pentru construcția ta este acela de a solicita Certificatul de Urbanism.

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Cum se obține de la primărie o autorizație de construcție și ce documente sunt necesare

Autorizația de construcție este un act eliberat de autoritățile locale, care îți dă dreptul să construiești o clădire nouă sau să consolidezi ori să repari o construcție existentă.

Procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcție începe odată cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism în scopul obținerii autorizației de construire.

Primul pas pentru a obține autorizația pentru construcția ta este acela de a solicita Certificatul de Urbanism (CU) de la primăria localității sau cea de sector (dacă locuiesti in Bucuresti) în care este amplasat terenul pe care se va efectua

construcția.

Citeste si: Ce salarii se plătesc în Primăria Capitalei și în companiile municipale

Documentele necesare emiterii autorizației de construire

Legea prevede ca autorizația să fie eliberată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii dosarului complet.

Citeste si: BREAKING NEWS! Cutremur în urmă cu câteva minute în România! Ce magnitudine a înregistrat și unde s-a resimțit- kanald.ro

Citeste si: Oana Lis, în doliu! Mesajul dureros transmis în urmă cu puțin timp: “Nu știi niciodată când vorbești ultima oară cu un om”- wowbiz.ro

Citeste si: VIDEO Imagini din timpul cutremurului de 5,4 care a zguduit România. S-a simțit și în țările vecine- antena3.ro

Citeste si: Prima Casă 2021. Cum poți să îți iei credit prin Programul "Noua Casă", garantat de stat

Potrivit normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicate, cu modificările și completările ulterioare din 19.12.2001,

dosarul (documentația) care se depune în vederea emiterii autorizației de construire va cuprinde următoarele documente:

a) cerere pentru emiterea autorizației de construire- inclusiv anexa (se utilizează formularul-model F.9, obținut, contra cost, de la emitent), completată cu elementele de identificare și datele tehnice conform P.A.C.;
b) actul doveditor al titlului asupra imobilului, care să îi confere solicitantului dreptul de execuție a lucrărilor de construcții (în copie legalizată);
c) certificatul de urbanism (în copie);
d) proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire- P.A.C.,

întocmit în baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege și a prevederilor art. 23 alin. (2) din prezentele norme metodologice, inclusiv referatele de verificare și, după caz, referatul de expertiză tehnică- semnate și ștampilate în original (două exemplare);
e) fișele tehnice pentru obținerea avizelor cerute prin certificatul de urbanism, necesare emiterii acordului unic, precum și, după caz, documentațiile tehnice necesare emiterii avizelor și acordurilor care sunt în competența de obținere a emitentului (două exemplare);
f) avizele și acordurile obținute de solicitant, altele decât cele din competența de obținere a emitentului, stabilite prin certificatul de urbanism (în copie);
g) declarație pe propria răspundere privind inexistența unor litigii asupra imobilului;
h) documentul de plată a taxei de emitere a autorizației de construire (în copie);
i) documentele de plată a taxelor legale pentru avizele și acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor și acordurilor necesare, comunicate o dată cu certificatul de urbanism (în copie).

Pentru București, poți vedea pe site-ul Primăriei Capitalei ce acte sunt necesare pentru obținerea autorizației de construcție. Detalii aici.

Cum completezi cererea pentru obținerea autorizației afli aici.

Citeste si: VIDEO Cum ar fi arătat viața Ozanei Barabancea dacă nu și-ar fi pierdut mama la 14 ani. „Aș fi avut un sprijin moral. Important e că nu m-am dat bătută.”- kfetele.ro

Citeste si: Emily Burghelea, din nou la Urgențe pe mâna medicilor! Soțul ei a filmat-o pe holurile spitalului: "Nu se poate opri din tușit, are febră mare"- radioimpuls.ro

Citeste si: VIDEO Imagini din timpul cutremurului de 5,4 care a zguduit România. S-a simțit și în țările vecine- antena3.ro

Citeste si: VIDEO- Locuințele spațioase și mai ales luxoase sunt la mare căutare

Ce termen de valabilitate are autorizația de construcție

Trebuie să ții seama de faptul că autorizația are o valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii, interval în care ești obligat să începi lucrările.

Dacă demarezi proiectul în cele 12 luni, atunci valabilitatea autorizației se extinde pe toată durata de execuție a lucrărilor prevăzute prin autorizație, în conformitate cu proiectul tehnic.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI