Close sidebar
Close sidebar

Importatorii de masini dau verdictul: Romania va deveni al doilea „cimitir de masini vechi” al Europei!

APIA considera ca eliminarea timbrului de mediu va duce la cresterea poluarii produse de catre autovehicule si va afecta sanatatea populatiei, cu precadere in marile orase.

Matei Vaihan,


DISTRIBUIE
acest articol

APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) afirmă, într-un comunicat, că în urma acestei măsuri, pe drumurile din România numărul automobilelor vechi şi cu norma de poluare ridicată va deveni tot mai mare. Potrivit sursei citate, această măsură vine în contextul în care România are deja unul din cele mai îmbătrânite parcuri auto din Europa (circa 13,5 ani), cu peste 1,6 milioane de autoturisme a căror vârstă este mai mare de 15 ani (Euro3, Euro2, Euro1) iar eliminarea timbrului de mediu va deteriora şi mult mult această situaţie. „Eliminarea timbrului de mediu va duce la: creşterea abruptă a vârstei medii a parcului auto naţional (România va deveni al doilea ‘cimitir de maşini vechi’ al Europei, după Polonia) şi anularea eforturilor financiare de curăţare a parcului realizate în ultimii 12 ani prin Programul ‘Rabla’ (pentru care s-au cheltuit 2,1 miliarde lei), fapt ce va face ca şi numărul automobilelor vechi şi cu normă de poluare ridicată să se regăsească într-un număr tot mai mare pe drumurile din România; creşterea nivelului de poluare din marile oraşe (inclusiv datorită creşterii numărului de automobile vechi), cu efecte negative asupra sănătăţii populaţiei, ceea

ce va presupune în final şi alocarea unor resurse băneşti superioare pentru tratarea afecţiunilor generate de nivelul crescut al emisiilor poluante”, precizează sursa citată. În context, reprezentanţii APIA subliniază faptul că timbrul de mediu din România nu este, în sine, un concept singular în UE, deci el nu este ilegal din acest punct de vedere pentru că alte 19 state membre au o taxă al cărei cuantum depinde de unul sau mai mulţi factori, dintre care cel mai întâlnit este emisia de CO2 (similar, deci, cu timbrul de mediu).
Potrivit acestora, Curtea de Justiţie a UE arată, în deciziile sale, că nu se opune ca un stat membru să instituie o taxă pe autovehicule care se aplică autovehiculelor rulate importate, cu ocazia primei lor înmatriculări în acest stat membru, dar că se opune ca statul membru respectiv să scutească de această taxă autovehiculele deja înmatriculate pentru care a fost plătită, dar nu a fost restituită o taxă în vigoare anterior declarată incompatibilă cu dreptul Uniunii.

Citeste si: Oana Roman, în doliu! Vedeta a pierdut o persoana dragă: „A plecat brusc și tragic!”. Despre cine este vorba?- kanald.ro

Citeste si: Jador nu s-a putut abține după declarația publică a Oanei Ciocan! Ce a făcut artistul, când a auzit ce a spus fosta iubită despre el, în plin scandal cu Zanni?- wowbiz.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI