El mai sustine ca pentru liceu nu este nevoie de admitere, deoarece invatamantul este obligatoriu, iar elevii admisi cu medii sub cinci ar putea fi evaluati, le-ar putea fi descoperite aptitudinile si apoi ar putea fi indrumati spre invatamantul dual, ucenicie la locul de munca.

Ministrul a raspuns si intrebarilor legate de manualele supraincarcate si despre faptul ca exista prea multa materie

in programa: „O  prima masura pe care o voi lua este revizuirea in totalitate a programelor scolare, care acum se aplica la clasa a V-a. Dar, in ce stadiu suntem noi acum? Avem programe si manuale scolare noi pentru invatamantul primar, suntem conform graficului la clasa a V-a, deci am intrat in gimanziu. Daca am facut manuale pentru invatamantul primar, apoi producem pentru gimnaziu si apoi pentru liceu, deja intram intr-un orizont de timp prea mare, iar ceea ce am facut acum opt ani nu mai este valabil. Eu as merge pe o abodare simultana. Plecam de la programele-cadru, programele scolare si manuale, dar intr-o abordare simultana pentru intreg sistemul. Astfel incat sa putem trage niste concluzii prin comparatii cu ceea ce se intampla in alte tari considerate performante astazi, cum sunt Finlanda, Japonia. Avem multiple surse de inspiratie si avem resurse cu care sa punem in functie un asemenea proiect. Astfel incat, in maxim un an de zile, sa vorbim de aceste programe scolare noi, de la clasa intai la a XII-a, dar si manuale coroborate cu programa.
Noi am facut niste manuale noi, I-IV, dar avem noi un feedback din partea profesorilor, a elevilor? O sa vedem ca sunt pareri pro si contra, dar trebuie ca specialistii in educatie sa se ocupe de acest subiect. Vrem aceasta schimbare simultana pe toata scoala pentru ca plecam de la un mare adevar, de la realitate, acesti copii se plictisesc la scoala
”.

„De ce se plictisesc la scoala? Pentru ca avem prea multa materie in programa si manuale supraincarcate si atunci trebuie sa lucram la simplificarea lor.

Trebuie sa punem accent, in primul rand, pe gandirea copiilor, mai ales in invatamantul primar si mai putin pe capacitatea lor de a memora”, a completat el.

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Nici la facultate admiterea nu mai este o solutie viabila decat pentru anumite domenii, calitatea invatamantului superior fiind data de cel preuniversitar, potrivit ministrului.

„Legislatia spune ca invatamantul este obligatoriu pana in clasa a zecea. Apoi avem examen national care conteaza 80 la suta, cei de la vocational dau anumite probe. Solutia pentru cei cu medii mai mici ar fi invatamantul profesional dual. Dar cum? In primul rand, sa le fie evaluate aptitudinile si apoi sa fie indrumati spre meseria care li se potriveste. Conteaza mai mult aptitudinile decat notele. Vor iesi meseriasi buni. Invatamantul dual nu se formeaza in abstract, se formeaza pe meserie, pe oferta.

Metoda cea mai directa, angajat si platit. El intra in campul muncii, iar angajatorul il formeaza asa cum vrea el, pentru ce are el nevoie.Trebuie sa gasim si masuri fiscale sa reducem din impozit, pentru a stimula firmele sa-i califice pe tineri. Iei trei oameni, ii certifici tamplari, fabricile de mobila nu au tamplari, apoi nu mai avem instalatori, croitori, nu mai avem nimic, o sa ajungem sa importam. Cred ca pentru asta invatamantul dual este o solutie ”, a declarat Pavel Nastase.

Citeste si: Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A avut foarte multe momente când s-a simțit rău, dar mama mereu a fost lângă el.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

Intrebat despre faptul ca profesorii dau multe teme elevilor, ministrul a raspuns: „Elevii sunt elevi. Ordinul privind reducerea numarului de teme este binevenit, dar greu de urmarit, de implementat. Copilul, dupa ce vine acasa, ar trebui sa mai invete cam doua ore, ca sa-si rezolve temele. Este o parere personala. Cred ca in afara scolii ar trebui sa faca activitati extrascolare, sa viziteze un muzeu, sa merga la un club sportiv, la biblioteca, la muzica, unde isi poate completa cunostintele si aptitudinile. Vrem sa implementam programul "Scoala dupa scoala". Vom face si evaluarea programului "Masa calda". Copilul ar putea sa ramana in scoala, unde face cele doua ore de teme, iar apoi face alte activitati, ar ajuta si parintii. Ar aduce o marja de plusvaloare.”


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si