Close sidebar
Close sidebar

Operatorii aerieni europeni au decis să returneze contravaloarea biletelor de zbor anulate în perioada pandemiei

Un grup de operatori aerieni din Europa a decis, joi, returnarea contravalorii biletelor de zbor care au fost anulate din cauza pandemiei de Coronavirus. Aceștia au mărturisit că în viitor vor comunica clienților lor drepturile pe care le au.

Madalina Grigore,

16 companii aerine vor returna banii pe bilete călătorilor pentru cursele care au fost anulate în pandemie.

[Sursa foto: Google]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

16 companii aeriene au acceptat să resituie banii datorați pasagerilor, să îi informeze atunci când zborurile sunt anulate i să ofere vouchere doar atunci când pasagerii optează pentru ele.

Ce companii au discutat acest aspect cu Comisia Europeană

Companiiile care au participat la discuție sunt: Air France-KLM, British Airways, Easyjet, Lufthansa, Ryanair, TAP şi Wizz Air, printre altele.

„În faza incipientă a pandemiei, unele companii aeriene au impus pasagerilor voucherele", a declarat într-un comunicat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.

Citeste si: VIDEO| România, destinația preferată a străinilor care NU vor să se vaccineze

Cine se ocupă de aceste probleme

Autoritățile fiecărui stat membru al Uniunii Europne sunt responsabile pentru aplicarea legilor UE în ceea ce privește protecția consumatorilor. Legislația UE, mai exact Regulamentul privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) a înființat o rețea de autorități care să se ocupe de aceste aspecte. 

Comisia Europeană a mărturisit că este cea mai mare acțiune de cooperare privind protecția consumatorilor de la înființarea rețelei CPC, dar și prima acțiune care s-a bazat pe o alertă venită din partea Comisiei Europene.

Citeste si: Dan Negru a anunțat moartea celui care i-a fost „tată” în viața profesională. Dodo Munteanu a fost șeful lui la Radio Televiziunea Română în anii '90- kanald.ro

Citeste si: Iancu a reacționat, când a aflat că Beni vrea să meargă la nunta lui: „Nu poate veni oricum”- wowbiz.ro

Citeste si: Misterul unei crime de acum 50 de ani a fost rezolvat. Ucigașul a fost găsit, dar nu a mai putut fi arestat- antena3.ro

Citeste si: VIDEO| Evacuarea din Afganistan reluată de urgență după ce peste 100 de oameni și-au pierdut viața în atacul de joi

„Companiile aeriene au încălcat masiv drepturile consumatorilor europeni în timpul pandemiei", a declarat Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor, CEUC, care a condus plângerea către UE în iulie 2020.

„Este timpul ca companiile aeriene să îşi repare greşeala... Mulţi consumatori din toată Europa aşteaptă în continuare să îşi primească banii pentru zborurile anulate în timpul primelor blocaje din 2020”, a transmis Goyens.

Citeste si: VIDEO| Zborul acrobatic, noua modă pe litoral

Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, a susținut acordul spunâns că acesta este cheia care va restabili încrederea dintre pasageri și companiile de zbor. 

„Redresarea sectorului transportului aerian depinde de acest lucru", a declarat Adina Vălean.  

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI