Close sidebar
Close sidebar

Patru poduri rutiere noi vor fi construite peste Prut

Agenția Națională pentru Achiziții Publice a validat documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut.

Redactia Stirile Kanal D,

Harta podurilor rutiere de peste Prut

[Sursa foto: Facebook]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Anunțul a fost făcut de Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu. Procedura de licitație pentru primele trei poduri a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit valoarea estimată din punct de vedere economic și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).

Aceste proiecte includ următoarele poduri:

Podul nou Stanca (RO) – Costești (MD): amplasamentul se va desfășura pe teritoriul județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E.

Podul nou Bumbata (RO) – Leova (MD): amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

Podul nou Falciu (RO) – Leca (MD): amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir.

Citeste si: Oana Roman, în doliu! Vedeta a pierdut o persoana dragă: „A plecat brusc și tragic!”. Despre cine este vorba?- kanald.ro

Citeste si: Jador nu s-a putut abține după declarația publică a Oanei Ciocan! Ce a făcut artistul, când a auzit ce a spus fosta iubită despre el, în plin scandal cu Zanni?- wowbiz.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Podul nou Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD): amplasamentul se află în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.

Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie. Aceste proiecte vor implementa indicatori tehnico-economici precum pod rutier nou, drum de legătură la infrastructura existentă și punct de control frontieră.

În contextul acestor investiții, drumurile de legătură vor asigura conectivitatea cu infrastructura rutieră existentă și alte proiecte majore din România, cum ar fi Autostrada Unirii A8 și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița,

Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, și DX Brăila-Galați.

De asemenea, a fost ridicată suspendarea licitației pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), parte a proiectului Autostrăzii #A8. Noul termen pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie, iar caracteristicile principale ale acestui pod includ o lungime de 261,20 m, 2 benzi pe sens, trotuare, și un punct de control trecere frontieră.

Harta podurilor rutiere de peste Prut

[Sursa foto: Facebook]

Durata de realizare a podurilor este de 24 de luni

Durata contractului este de 24 luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Proiectul va interconecta infrastructurile rutiere între România și Republica Moldova, contribuind la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, creșterea capacității de transport între cele două țări și conectarea Republicii Moldova la rețelele europene de transport TEN-T.

Aceste poduri vor facilita fluidizarea și optimizarea fluxului de transport de mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI