In articol:
- Plafonarea prețurilor la energie, luată în considerare doar pentru persoanele vulnerabile, pe viitor
- Controversele Hidroelectrica: Trei facturi în patru zile pentru clienți, acoperind retroactiv lunile ianuarie, februarie și martie
- Facturi surpriză: Clienții Hidroelectrica, confruntați cu plata retroactivă pentru trei luni
- Întârzierea facturilor Hidroelectrica, cunoscută de anul trecut. Compania a fost amendată
Plafonarea prețurilor la energie, luată în considerare doar pentru persoanele vulnerabile, pe viitor
În același timp, Comisia Europeană a propus renunțarea la subvenții și alocarea banilor pentru reducerea deficitului bugetar, potrivit gandul.ro.
Citește și: Ce preț de listare au acțiunile Hidroelectrica? Compania intră la tranzacționare la BVB pe 12 iulie 2023
În prezent, prețurile la energia electrică sunt plafonate în funcție de cele trei praguri de consum.
Potrivit aceleiași surse, acestea sunt:
- 0,68 de bani pentru consumul mai mic de 250 kW;
- 0,80 bani pentru consumuri situate între 250 și 300 kW;
- 1,3 lei pentru un consum mai mare de 300 de kw.
Citește și: Alertă de înșelătorie pe rețelele de socializare în numele unor bănci importante din România
Controversele Hidroelectrica: Trei facturi în patru zile pentru clienți, acoperind retroactiv lunile ianuarie, februarie și martie
Clienții Hidroelectrica au avut parte de facturi neașteptate. Vineri, 23 iunie, unii dintre aceștia au început să primească facturile pe luna martie a acestui an. Persoanele au fost surprinse de faptul că au primit facturile la doar o zi distanță după cele pentru luna februarie.
Hidroelectrica a trimis facturile pe luna iunie, joi, 22 iunie, iar compania a început să trimită facturile și pe luna februarie.
De obicei, compania emitea două facturi pe lună, însă, la distanță de două-trei săptămâni.
Facturi surpriză: Clienții Hidroelectrica, confruntați cu plata retroactivă pentru trei luni
Pe 31 mai 2023, Hidroelectrica a început emiterea facturilor pe luna decembrie 2022, iar pentru luna noiembrie 2022, facturile au fost emise pe 5 mai 2023, potrivit economedia.ro.
Citește și: Aer conditionat...de factura
Pe 11 aprilie s-au emis facturile pentru septembrie 2022, iar pe 22 aprilie au fost emise cele pentru octombrie 2022.
Astfel, întârzierile au început să apară de anul trecut, în special în toamnă. Mai mulți clienți au primit facturi pentru consumul din iunie abia în luna octombrie, apoi au fost nevoiți să aștepte până la finalul lui februarie sau chiar începutul lui martie pentru facturile pe iulie.
Citește și: Economisește energie cu ajutorul sistemului de ventilație cu recuperare de căldură!
Citeste si: Noi schimbări la modul de calcul al vechimii în muncă. Cum se face recalcularea pensiei- kanald.ro
Citeste si: Anca Țurcașiu este bună de plată, după decizia definitivă luată de judecători- wowbiz.ro
Factura pe luna august a anului trecut a venit în ultima zi din martie 2023, însă, facturile tot nu au ajuns la zi.
Conform companiei Hidroelectrica, facturile au venit cu întârziere din cauza implementării unui nou soft de gestiune a clienților, la care s-au adăugat mai multe modificări legislative impuse în toamna anului trecut.
Întârzierea facturilor Hidroelectrica, cunoscută de anul trecut. Compania a fost amendată
Așadar, fiecare schimbare din legislație a avut o influență asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat, potrivit economedia.ro.
De asemenea, decizia de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.
ANRE a amendat compania Hidroelectrica la mijlocul lunii martie cu 400 de mii de lei, iar sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru întârzierea facturilor.