Incepem incursiunea noastra in domeniul complicat al afacerilor cu o analogie simpla. Fiecare floare din imagine reprezinta cate o afacere… O afacere, atentie, cu potential global!

,,Sa luam exemplul florii din dreapta mea! Nu a ajuns asa ca prin minune. A avut nevoie de atentie. Unde mai pui ca cineva a investit intr-un ghiveci, in pamant si in seminte.

Acum, se pune urmatoarea problema: de ce sa nu se bucure si altcineva de aceasta minunatie!"

Asadar, floarea  ingrijita, pardon, afacerea ridicata de la zero poate fi vanduta la momentul potrivit. Mare atentie: nu orice gradinar poate face asta. Idee este urmatoarea: trebuie sa investesti intr-un domeniu in care te pricepi!

"E bine ca atunci cand pornesti o afacere sa gandesti care va fi finalitatea ei, daca o vei lasa mostenire sau daca o vei vinde la un moment dat, pentru ca in functie de asta, depinde si de viteza cu care iti gasesti colaboratori"

Strategia numita exit, mai simplu spus construiesti de la zero si vinzi, a prins si pe piata romaneasca!

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Citeste si: Iranul cere pacea în Orientul Mijlociu, la câteva zile după ce a atacat Israelul. Apelul lansat către Occident- wowbiz.ro

5 tranzactii de acest fel, semnate in ultima perioada, totalizeaza aproximativ 50 de milioane de euro.

Iar afacerile vin din domenii diferite: curierat, servicii de sanatate, tehnologie sau activitati legate de hoteluri, restaurante si catering!

"Am pornit ca agent de vanzari in curierat, cu 50 de dolari salriu fix, in urma cu vreo 15 ani. Apoi am fost director si in cele din urma mi-am facut firma mea de curierat"

Octavian Badescu a construit o afacere de curierat in 2014. Anul acesta a vandut-o mai departe pentru 2 milioane de euro.

Si spune ca e pregatit sa mearga mai departe, cu o noua idee, o alta afacere, deci intr-un alt birou!
Cu alte cuvinte, nu se plictiseste niciodata! Ca sa intelegem mai bine, revenim la comparatia noastra cu floarea din ghiveci.

,,Floarea din povestea noastra trebuie vanduta la momentul oportun. Atunci cand altcineva, cu foarte multi bani, isi permite sa o replanteze intr-o gradina sau sa o integreze intr-un peisaj floral care sa atraga si mai multe priviri!"

Asadar, afacerea trebuie ridicata pana la un anumit nivel. Vinzi in momentul in care altcineva o poate dezvolta si mai mult, cu noi resurse.

"Cand exista, ca in orice raport cerere-oferta, cand exista cerere mai mare pentru un produs, atunci e momentul sa vinzi"

Bineinteles, trebuie sa construiesti afacerea dupa toate regulile domeniului respectiv. Nimeni nu va cumpara o firma care scartaie sau... o floare ofilita!

Conforma ultimelor date, in Romania, exista 11.200 de persoane cu cel putin un milion nu de flori, ci de dolari in cont. Iar numarul lor va creste in perioada urmatoare!

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si