Vaporul de lux construit pentru Elena și Nicolae Ceauşescu se află în portul Brăila și poate fi închiriat. Dictatorii l-au folosit o singură dată, când au mers în Delta Dunării. După Revoluție, vasul a rămas în administrarea Marinei Militare, fiind folosit doar în misiuni de protocol, scrie Digi 24.

Când a fost construită nava lui Nicolae Ceaușescu

Ideea construirii unei nave de lux i-a venit lui Nicolae Ceauşescu în 1979, după o vizită în Egipt, unde a fost plimbat de omologul său pe Nil.

Șapte ani mai târziu, nava dictatorului, numită iniţial Mircea Cel Bătrân, ieşea din şantierul Naval Olteniţa. Este una dintre marile investiții ale Epocii de Aur. Puntea este structurată pe trei etaje. Zona de protocol e la primul nivel și conține patru apartamente şi 12 cabine.

Citește și: Ce delicatese voia Nicolae Ceaușescu să mănânce de Paște? Nu lipseau niciodată de pe masă

Ideea construirii unei nave de lux i-a venit lui Nicolae Ceauşescu în 1979, după o vizită în Egipt, unde a fost plimbat de omologul său pe Nil.

Ideea construirii unei nave de lux i-a venit lui Nicolae Ceauşescu în 1979, după o vizită în Egipt, unde a fost plimbat de omologul său pe Nil.

[Sursa foto: Visit Braila - Facebook]

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Citeste si: Iranul cere pacea în Orientul Mijlociu, la câteva zile după ce a atacat Israelul. Apelul lansat către Occident- wowbiz.ro

La Olteniţa era singurul şantier naval românesc unde se făceau nave spărgătoare de gheaţă, pentru Uniunea Sovitică. Tabla folosită la acea categorie de nave, groasă de aproape un centimetru, a fost folosită şi la vaporul lui Ceauşescu. Pe lângă acest aspect, tot ceea ce ţinea de acest adevărat palat plutitor, de la motoare, aparatura de bord, mobilierul apartamentelor de protocol şi al cabinelor, aşternuturi şi veselă, îndeplinea cele mai înalte standarde de calitate.

Cei doi soți aveau apartamente individuale, separate de un culoar. Apartamentul dictatorului era tapetat în bej, iar al Elenei, în roz. Rezerva de combustibil asigură o autonomie de 2.500 de kilometri, cu trei motoare principale şi două diesel generatoare în funcţiune. Rezervele de apă şi rezervele de alimente asigură o autonomie de 5 zile, cu tot echipajul şI toţi pasagerii la bord. 

Vaporul de lux nu poate fi închiriat pentru nunți sau petreceri private

În apartamentul Elenei Ceaușescu totul este original, tapițeria este din mătase naturală, iar mobilierul a fost sculptat manual în lemn de tei. Salonul de protocol este cel mai mare salon fără stâlpi de susţinere construit pe o navă românească. Este cea mai mare încăpere de la bordul navei și are 200 de metri pătrați. La 35 de ani de la lansare, aproape tot ce se află pe navă este original. Vaporul Mureș poate fi închiriat pentru simpozioane sau croaziere pe Dunăre. Tarifele ajung la câteva mii de euro, iar clienţii plătesc şi combustibilul, vasul având un consum de 800 de litri de carburant pe oră.

Citește și: Incredibil cât a ajuns să coste pâinea cu untură și ceapă! Acum, doar bogații își pot permite "mâncarea săracului"

Zona de protocol e la primul nivel și conține patru apartamente şi 12 cabine.

Zona de protocol e la primul nivel și conține patru apartamente şi 12 cabine.

 

[Sursa foto: Visit Braila - Facebook]


„Rezervele de combustibil, alimente și apă îi pot asigura navei o autonomie de până la cinci zile sau maxim 2.500
de kilometri”, a declarat comandantul de navă, Adrian Andrei. 

Citeste si: Cine poate beneficia de ajutoarele de încălzire 2024-2025. Care este termenul limită pentru depunerea cererilor de încălzire- kfetele.ro

Citeste si: Dorian Popa dă lovitura în industria alimentară! Pizza care ii poarta numele, epuizată încă de la lansare. Cât costă cel mai nou produs al artistului- radioimpuls.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

Vasul nu poate fi închiriat pentru nunţi sau petreceri private, indiferent de suma oferită, din cauză că nu este în circuitul public de vizitare pentru a nu fi degradat. Doar simpozioanele sau colocviile pot fi organizate la bordul navei. Tarifele de închiriere sunt negociate cu o comisie înfiinţată special în cadrul Secţiei 329 Logistică, care ajustează preţurile în funcţie de cerinţele fiecărui client. Oricum, aceste tarife sunt de ordinul sutelor de euro pentru ora de marş. 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si