„Într-un an al fenomenelor meteo extreme, Marea Barieră de Corali dă semne că se reface în mod neașteptat. De câteva zile, cercetătorii au observat în emisfera sudică o adevărată explozie a organismelor care joacă un rol vital în menținerea echilibrului ecologic al oceanelor ”, a transmis Silvia Ioniță, prezentatoarea Știrilor Kanal D.

Marea Barieră de Corali s-a refăcut miraculos

Marea Barieră de Corali din largul Australiei, unul dintre cele mai biodiverse ecosisteme de pe planetă: adăpostește peste 1.500

de specii de pești și sute de specii de corali. Cu rol vital în menținerea echilibrului ecologic al oceanelor, a ajuns în pericol de dispariție din cauza poluării și a schimbărilor climatice drastice. Acum ceva vreme, cercetătorii atrăgeau atenția că din 1985, cea mai mare structură din lume, alcătuită exclusiv din organisme vii, a pierdut jumătate din unicele ei formațiuni.

„Este încă un loc superb de vizitat, pentru scufundări, pescuit, să descoperi lucruri minunate. Totuși, este sub o imensă amenințare”, spunea Anna Marsden, director general al Fundației Marii Bariere de Corali.

Citește și: VIDEO- Sudul litoralului s-a schimbat radical. Autoritățile au investit peste 13 milioane de euro pentru modernizare

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Iar un studiu științific din 2022, publicat de Guvernul australian, arată că 91% din recife sunt afectate de încălzirea neobișnuită a apelor.
Totuși, de câteva zile, Marea Barieră de Corali a explodat de viață. Unicele ei formațiuni se reproduc și creează următoarea generație de organisme, într-o experiență care oferă indicii despre sănătatea biosistemului.
„Reproducția anuală a coralilor nu este doar unul dintre cele mai extraordinare fenomene naturale de pe planetă”, spune Anna Marsden, director general al Fundației Marii Bariere de Corali.

„Ea oferă o oportunitate de a accelera cercetările mondiale pentru ne proteja viitorul de impactul schimbărilor climatice”, a adăugat omul de știință.