Trenul Metropolitan Bucureşti-Ilfov va costa 962 milioane de euro. Din aceştia, 614 milioane de euro reprezintă achiziţia unor trenuri noi, iar cu restul ar urma să fie modernizate staţiile, să fie construite noi puncte de oprire şi să fie modernizate unele treceri la nivel cu calea ferată. Prima faza a planului investiţional va costa 116 milioane euro.

Cât ar putea dura construcția trenului metropolitan București- Ilfov

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că îşi doreşte să dea în folosinţă, cel mai probabil anul viitor, o nouă linie de tren metropolitan- Gara de Nord- Pipera- Gara Obor.

"Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord- Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan.(...) Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute.(...) Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor", a spus Nicuşor Dan, la Digi 24.

"S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane.

Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol", a afirmat Nicuşor Dan.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Concedieri masive în mai multe firme din țară după retragerea companiilor străine. „Plec unde manopera e mai ieftină”- wowbiz.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Gabriela Firea: Parcul Cişmigiu a ajuns o ruşine doar din vina lui Nicuşor Dan

Nicușor Dan a menţionat că îşi doreşte ca circulaţia pe această linie să înceapă de anul viitor.

"Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat. Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul", a susţinut Nicuşor Dan

Cum arată harta proiectului lui Nicușor Dan

Citeste si: Planuri mari pentru Sectorul 6 al Capitalei: Cel mai mare parc liniar din Europa


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si