"Sculptura nu este o reprezentaţie totală a unei păsări. Artistul a supradimensionat coada păsării pentru a permite sculpturii să stea pe piedestal", a explicat pentru AFP Francesco D'Errico, cercetător CNRS, pentru care aceasta implică că ne aflam, deja, în epocă, la "un stadiu avansat" de practică artistică. "Artistul a fost pe deplin conştient de faptul că statuile sunt arta echilibrului şi a armoniei", a adăugat un co-autor al studiului publicat în PLOS One, potrivit Le Figaro.
Citeste si: După coronavirus, un alt pericol pândește lumea! Profeția lui Nostradamus care dă fiori
Şi pentru a realiza opera sa, artistul a folosit patru tehnici diferite şi a lucrat mai puţin de 68 de zone diferite de os. Descoperită la Lingjing, în nordul Chinei, în mijlocul resturilor de animale calcinate şi de fragmente de ceramică, figurina de 19,2 milimetri lungime pe 5,1 milimetri înălţime este în "stare de conservare excepţională".
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
Pentru a determina vârsta sculpturii- în jur de 13.500 de ani- cercetătorii s-au concentrat pe datarea în carbon 14 a osului găsit cu figurină, şi pe caracteristicile uneltelor din piatră găsite la faţa locului. Mica pasăre redatează astfel originea sculpturii şi reprezentaţiile de animale în Asia de Est de mai mult de 8.500 de ani.
Citeste si: Olivia Steer, atac fără precedent la președintele Klaus Iohannis! Incredibil, cu cine l-a comparat
"Sculptura de obiecte, fără funcţie aparentă şi care necesită o tehnică specifică, deschide o nouă fereastră despre acele societăţi", adaugă el.