In articol:
- Cum protejezi mașina de efectul coroziv al materialelor antiderapante
- Care sunt cele mai folosite substanțe antiderapante?
Substanțele antiderapante împrăștiate pe șosele pentru a împiedica formarea poleiului și a gheții atacă metalul mașinilor, vulnerabile fiind în special componentele de sub mașină, dar și pragurile și aripile.
Prin urmare, pentru a proteja mașina de coroziune, materialele antiderapante trebuie curățate de pe mașină, preferabil imediat după o călătoria în timpul căreia mașina s-a murdărit cu sare de pe drum.
Cum protejezi mașina de efectul coroziv al materialelor antiderapante
Pentru a proteja mașina pe termen lung de efectul coroziv al substanțelor antiderapante, șoferii trebuie să țină cont de sfaturile specialiștilor. Aceștia trebuie să spele frecvent mașina chiar și iarna, în special dacă mașina a rulat pe șosele pe care s-au folosit materiale antiderapante.
Citeste si: Cum îți dai seama că a fost modificat kilometrajul unei mașini? Samsarii sunt peste tot
La sosirea iernii, este bine să inspectezi cu atenție componentele de sub podeaua mașinii – o sesiune pe elevator este recomandată.
Nu în ultimul rând, pe cât posibil evită să treci cu mașina prin bălți, atât iarna cât și vara. Nu doar că iarna acestea conțin substanțe corozive, iar vara contribuie la reactivarea clorurii de calciu, dar pot prezenta pericol de acvaplanare.
Citeste si: România, lovită de lapoviță și ninsoare! Meteorologii au emis un avertisment de ultimă oră- wowbiz.ro
Un alt sfat este să stai departe de mașinile care împrăștie materiale antiderapante. Adesea acestea conțin sare și pietre care pot distruge stratul de vopsea când lovesc caroseria. În plus, expunerea la substanțele corozive este maximă atunci când circuli în spatele unei astfel de mașini.
Care sunt cele mai folosite substanțe antiderapante?
Ca substanțe antiderapante, cele mai comune sunt clorura de sodiu (sarea obișnuită) și clorura de calciu – mult mai eficientă, dar în același timp mult mai scumpă. Aceste substanțe pot fi împrăștiate pe șosea fie în stare lichidă, fie în stare solidă, uneori în amestec cu nisip și alte substanțe. În plus, drumarii mai folosesc o soluție lichidă pentru a stropi șoseaua încă înainte de perioadele de îngheț. Este bună pentru aderență, dar mai puțin bună pentru mașini.
Potrivit specialiștilor, clorura de calciu este mult mai eficientă la temperaturi foarte scăzute, dar are un efect puternic coroziv pe termen lung asupra componentelor metalice ale mașinilor. Asta deoarece substanța se reactivează la umezeală – ploaie, trecere prin bălți sau pur și simplu o zi umedă de toamnă. Prin urmare, dacă nu este curățată bine, clorura de calciu va cauza probleme cu rugina mult timp după ce iarna a trecut.
Sursa: Promotor