Cu 6 mii de euro, acest tanar si-a cumparat un autoturism din Germania si se grabeste sa-l inmatriculeze. E putin revoltat de cand a aflat ca guvernantii le pregatesc o lovitura crancena celor care aduc masini second hand in tara: o noua taxa de poluare!
"Aduci niste bani statului, practic. Sunt bani pe care ei ii iau, nu ii pierd. Ca altfel pot sa o inscriu pe Bulgaria si dau statului bulgar nu la statul roman"
Si la fel ca el gandesc multi. In curtile Registrelor Auto e haos! Daca-n urma cu un an, inginerii verificau intr-o zi cate 120 de masini aduse din vestul Europei, acum s-a ajuns la... 500 pe zi. Iar numarul creste de cand au pornit discutiile cu privire la introducerea unei noi taxe de poluare.
CRISTIAN BUCUR: "Vorbim de o crestere de aproape 80% in raport cu media de anul trecut. Bunaoara, daca in 2016 emiteam lunar 34 de mii de seturi de documente, acum am ajuns undeva la 60 de mii"
O alta problema e ca multe dintre autoturisme pica prima testare, prin urmare sunt aduse si de cate doua-trei ori. De aceea, sefii RAR au suplimentat numarul angajatilor.
Ca se importa tot mai multe masini se vede pe sosele.
De cumparatori nu duc lipsa. Acest domn, de pilda, cauta de zor o oferta care sa il satisfaca.
"Nu poti cumpara ceva peste puterile tale"
"Nu va suparati, o masina adusa din Germania, chiar si de 15 ani vechime, e mult mai buna decat o masina circulata in Romania"
"Drumul face dintr-o masina buna o rabla la un moment dat"
Ministrul Mediului insista ca poluatorul trebuie sa plateasca. Seful sau de partid, insa, nu sustine ideea introducerii unei noi taxe.
GRATIELA GAVRILESCU, MINISTRUL MEDIULUI: "Nu este vorba de o noua taxa, este vorba, asa cum poluatorul plateste.. pe aceasta directiva vom merge legat de emisii... si o sa vedeti ce inseamna"
"In cel mai scurt timp... pentru ca studiul de emisii nu se face batand din palme... cu scuzele de rigoare"
LIVIU DRAGNEA, PRESEDINTELE PSD: „Doamna Gratiela Gavrilescu are tema sa vina cu o propunere in sensul asta. Dar nu de introducere a unei taxe"
"Eu cred ca o marire a numarului de unitati pentru programul Rabla ar fi foarte buna"
Daca va fi, totusi, o taxa, e inca nelcar cum va arata. Sefii RAR, care participa la discutii, spun ca nu va fi platita la prima inmatriculare, ci sub forma unui impozit.
CRISTIAN BUCUR, DIRECTOR TEHNIC RAR: "Toata lumea asteapta sa fie o taxa suportabila"
"In opinia mea asta ar fi menirea: sa constientizeze detinatorii de vehicule ca daca detin un vehicul mai poluant sa scoata mai multi bani din buzunar"
Pe de alta parte, guvernul s-a angajat sa returneze vechea taxa platita deja de romani. Peste 1 milion de oameni ar trebui sa primeasca 1 miliard de euro pana la inceputul anului 2019.