In articol:
Cine spune că la piață nu e ca la supermarket? Cel puțin etichetele sunt asemănătoare. Prețul psihologic, o practică folosită de decenii în marile magazine, o regăsim acum și la tarabă.
Cat costa un kilogram de cartofi? Raspunsul? 4 lei. De la distanță, kilogramul de gogoșari costă 6 lei, dacă ne apropiem și ne uităm mai bine, vom avea o surpriză.
„Te poți înșela, pot să te inducă în eroare să ai impresia că e 4 lei și de fapt e 5 lei”
„Varianta cu 99 mi se pare... aici e destul de mare, dar în general e mic și e vrăjeala cu un leu”
Citeste si: Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat pe internet- wowbiz.ro
„Ce să mai... 99 e de suprafață”, spun oamenii.
Citește și: VIDEO- Rate mari pentru toată lumea. Specialiștii avertizează că dobânzile vor continua să crească
Fermierii spun că încearcă orice, numai să nu le mai scadă vânzările. Se inspira de la cei mai mari, care o duc mai bine decât ei.
Prețurile psihologice înfloresc vânzările
„Astea sunt prețuri psihologice din cauza supermarketurilor care au venit și ne-au acaparat”, a spus o fermieră.
Când vine vorba de plată, totul se rotunjește, spun comercianții.
„Dacă e 99 noi depășim. Niciodată nu am cerut 5.50, 5 și 10 bani, 5 lei am rotunjit! Nu punem prețul ăsta pentru că... să ne rămână un ban”.
„Efectul 99 s-a dovedit a fi deosebit de eficient în creșterea vânzărilor, valorificând efectul cifrei din stânga și percepția economiilor”,
Studiile arată că numărul celor care se aprovizionează din piață a scăzut de la un an la altul. Doar 2 din 10 români își fac cumpărăturile direct de la fermieri.