Close sidebar
Close sidebar

Prețul psihologic de la piață înflorește vânzările! Ce efect are asupra noastră: „Te poți înșela, pot să te inducă în eroare să ai impresia că e 4 lei și de fapt e 5 lei”

Dacă nu sunteți foarte atenți la etichetele de preț de la piață, s-ar putea sa aveți o surpriză când va trebui să plătiți. Fermierii au început să practice prețul psihologic la tarabă. Adică, în loc de 4 lei, kilogramul de cartofi costă 3 lei și 99 de bani. Doar că de multe ori, cei 99 de bani de pe etichetă abia se văd.

Redactia Stirile Kanal D,

Prețul psihologic a ajuns la piață [Sursa foto: Captură Știrile KANAL D]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Cine spune că la piață nu e ca la supermarket? Cel puțin etichetele sunt asemănătoare. Prețul psihologic, o practică folosită de decenii în marile magazine, o regăsim acum și la tarabă.

Cat costa un kilogram de cartofi? Raspunsul? 4 lei. De la distanță, kilogramul de gogoșari costă 6 lei, dacă ne apropiem și ne uităm mai bine, vom avea o surpriză. La fel se întâmplă la multe tarabe din piețe.

„Te poți înșela, pot să te inducă în eroare să ai impresia că e 4 lei și de fapt e 5 lei”

„Varianta cu 99 mi se pare... aici e destul de mare, dar în general e mic și e vrăjeala cu un leu”

Citeste si: Ultima dorință a lui Valentin, tânărul care a murit înecat la Costinești! „Dacă e să pățesc ceva...”. Cum și-a prevestit moartea buzoianul de doar 20 de ani- kanald.ro

Citeste si: Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat pe internet- wowbiz.ro

„Ce să mai... 99 e de suprafață”, spun oamenii.

Citește și: VIDEO- Rate mari pentru toată lumea. Specialiștii avertizează că dobânzile vor continua să crească

Fermierii spun că încearcă orice, numai să nu le mai scadă vânzările. Se inspira de la cei mai mari, care o duc mai bine decât ei.

Prețurile psihologice înfloresc vânzările

„Astea sunt prețuri psihologice din cauza supermarketurilor care au venit și ne-au acaparat”, a spus o fermieră.

Când vine vorba de plată, totul se rotunjește, spun comercianții.

„Dacă e 99 noi depășim. Niciodată nu am cerut 5.50, 5 și 10 bani, 5 lei am rotunjit! Nu punem prețul ăsta pentru că... să ne rămână un ban”.

„Efectul 99 s-a dovedit a fi deosebit de eficient în creșterea vânzărilor, valorificând efectul cifrei din stânga și percepția economiilor”,

spune psihologul Dragoș Voicu.

Studiile arată că numărul celor care se aprovizionează din piață a scăzut de la un an la altul. Doar 2 din 10 români își fac cumpărăturile direct de la fermieri.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI