De cativa ani, Kanal D se mentin in top trei televiziuni din Romania si reuseste, pe langa lansarea de productii turcesti ce i-au adus notorietate, sa-si impuna propriile formate. Ce urmeaza in 2017? "Vom sarbatori intreaga luna martie, vom avea editii aniversare, urmeaza sa lansam si alte proiecte in aceasta luna. Vor fi foarte multe surprize frumoase si in urmatoarele luni, ii invitam pe telespectatori sa fie cu ochii pe noi in continuare", a dezvaluit Ugur Yesil- General Manager Kanal D, intr-un interviu acordat pentru EVZ.
Ugur Yesil: La acea vreme tocmai imi terminam contractul cu un grup turcesc care isi desfasura operatiunile in Romania si ma aflam pe punctul de a lua o decizie referitoare la ce urma sa fac in viitor. As fi putut sa imi prelungesc acel contract in Romania sau as fi putut sa ma intorc in Turcia, la holding.
Reporter: Care a fost prima impresie?
U.Y: Mi-a placut Romania din prima clipa, pentru ca mediul imi parea familiar, am remarcat multe asemanari culturale cu Turcia; sunt doua tari balcanice, iar asta se simte inca de la un prim contact cu oamenii, cu mediu, cu obiceiurile de zi cu zi.
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
R: Anul trecut, Kanal D a inregistrat o crestere spectaculoasa in audiente, locul 2 in PT, pe publicurile National si All Urban. Cum ati atins aceasta performanta pe o piata extrem de concurentiala?
U.Y: Intr-adevar, e vorba de o crestere semnificativa in 2016, comparativ cu 2015, de 21% in cazul publicului All Urban si de 26% pe cel National, in Prime Time. Cu siguranta nu a fost o intamplare, ci rezultatul unei munci sustinute de echipa si a atentiei sporite pe care am acordat-o preferintelor telespectatorilor.
R: V-ati atins tintele? Care sunt obiectivele pentru acest an?
U.Y: Ne-am atins atat obiectivele de performanta, cat si pe cele financiare. E firesc sa ne dorim si mai mult, investim in programe noi, gandim in detaliu pasii urmatori si vrem sa ne pastram in continuare pozitionarea pe piata si sa producem programe diferite fata de competitorii nostri, cum s-a intamplat cu show-ul "Bravo, ai stil!". Acest format este un succes in momentul de fata, nu exista pe piata din Romania o combinatie de fashion show si reality.
R: Cum ati descrie piata media din Romania si in ce masura se aseamana cu cea din tara natala?
U.Y: Piata media din Romania este destul de stabila, inca isi revine dupa criza economica; in 2016 a fost crestere de 5% fata de anul precedent, crestere ce se datoreaza investitiilor in publicitatea TV. Romania are nevoie de o crestere constanta a consumului de TV, care sa stimuleze investitiile in publicitate si in viitor. Daca facem o comparatie intre piata din Romania si cea din Turcia, constatam o diferenta uriasa de volum. Spendingul in advertising din Turcia este semnificativ mai mare decat cel din Romania, de aproximativ 6 ori mai mare, insa trebuie sa luam in calcul si diferentele culturale, demografice ale celor doua tari, dar si nivelul economic. De asemenea, remarc spiritul critic al publicului din Romania, care taxeaza rapid atunci cand continutul unui produs TV nu este relevant