1. Statia de metrou Politehnica este pavata cu placi de marmura pline de fosile. Este practic un sit palentologic spectaculos pe care nu-l observa nimeni. Constructorii statiei au folosit marmura extrasa din Apuseni cu „firmituri” vechi de 80 milioane ani.

2.  Primul proiect al unui metrou bucurestean nu i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu ci lui Dimitrie Leonida, la inceputul sceolului 20.

In 1934, proiectul se pune pe hartie iar inginerii incep sa lucreze la el, insa totul se intrerupe pentru ca vine razboiul. Ceuasescu reia lucrarile in 1975.

3. Statia de metrou „Romana” a fost construita fara stirea lui Ceausescu. Elena, sotia dictatorului, se razgandise in ultimul moment si dispusese ca statiile sa fie "mai rare” pentru ca bucurestenii sa nu se ingrase prea mult. Constructorii au finalizat in secret lucrarea, insa au zidit intrarea si peronul. Pana la urma, Ceuasescu si-a dat seama ca zona avea nevoie de o statie de metrou, asa ca muncitorii s-au apucat sa sparga intrarile. Zidurile de pe peron au ramas insa, pentru ca exista un risc mare de surpare.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Doctorii au descoperit un bărbat cu trei penisuri. Este primul caz de acest fel din lume care a putut fi studiat- antena3.ro

Citeste si: Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina- wowbiz.ro

4. De ce suiera metroul cand ajunge aproape de Gara de Nord? Tot din cauza lui Nicolae Ceausescu, care, in cadrul unei vizite, a schimbat tot proiectul. „Ce faceti, ma, vreti sa daramati tot Bucurestiul”, ar fi zis dictatorul, care le-a aratat constructorilor unde vrea sa fie amplasata statia. Doar ca tunelul nu ajungea pana acolo. Inginerii au gasit insa o solutie de compromis: au fortat curba, motiv pentru care rotile acestuia suiera atunci cand ajunge in apropierea statiei.

5. La inaugurare, metroul n-a pornit din prima. Se spune ca Elena a avut o iesire copilareasca: „Sac, ca n-a pornit”, i-a spus aceasta dictatorului. Dupa ce metroul s-a pus in miscare, Nicolae i-a intors-o: „Sac, ca a pornit”.

6. Tunelul secret de la metrou exista. Acesta a fost construit tot la ordinul lui Nicolae Ceausescu si avea destinatie de metrou personal pentru dictator. Oficialii Metrorex au recunoscut existenta unui culoar intre Casa Poporului si Izvor, insa sustin ca era un tunel de aparare, folosit de armata. In 2005, in timpul unei ploi puternice, statia Izvor s-a inundat cu apa care se scurgea chiar de la acel tunel despre care nimeni nu vorbise pana atunci.

7. Statia de metrou Titan nu are stalpi de sustinetre, sub forma de bolta. Ea a fost realizata printr-o metoda unica in lume, la acea vreme: inghetarea solului printr-o instalatie uriasa cu amoniac lichid.

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si