"Noi, in general, nu schimbam regulile pe parcurs (Comisia Europeana — n. r.). in general, statul national adauga foarte multa birocratie. Inclusiv domnul prim ministru (Sorin Grindeanu — n. r.) spunea la prima noastra intalnire ca, in perioada in care a fost presedintele Consiliului Judetean Timis, primele patru zile le-a pierdut semnand si parafand mii de pagini, spunandu-i-se ca aceasta este cerinta de la Bruxelles. Nu este o cerinta de la Bruxelles, dimpotriva.
Comisarul european pentru politica regionala s-a declarat dezamagita de faptul ca tinerii renunta sa acceseze fondurile europene motivand ca procedurile sunt mult prea complicate.
"Sunt foarte dezamagita cand vad oameni tineri care renunta sa acceseze fondurile noastre tocmai pentru ca sunt de parere ca procedurile sunt mult prea complicate, mult prea birocratice. Vreau sa va asigur ca, in cele mai multe dintre cazuri, ele nu vin de la Bruxelles.
Reprezentanta Comisiei Europene in Romania si Structural Consulting Group au lansat, luni, intr-o conferinta de presa, cea de-a doua editie a campaniei 'Succesul e...
"Suntem onorati ca lansam aceasta campanie alaturi de doamna comisar (pentru politica regionala, Corina Cretu — n. r.). Exista un mare interes la nivelul Romaniei si oamenii vor sa cunoasca informatii despre fondurile structurale. Exista sute, mii, poate chiar zeci de mii de povesti emotionante la nivel national. Daca ne-am gandi cate astfel de povesti sunt finantate din fonduri structurale, am avea o constelatie a succesului. Avem antreprenori invitati in Silicon Valley si ale caror afaceri au fost finantate prin fonduri europene", a subliniat, la eveniment, Dragos Jaliu, reprezentantul Structural Consulting Group.
Campania este parte a Caravanei Fondurilor Structurale si va cuprinde opt conferinte regionale de descoperire a succesului, Gala Fondurilor Structurale — editia a II-a (pe data de 15 decembrie 2017) si 'Let's Talk Impact' — materiale de prezentare, intr-un format 'user-friendly', a impactului utilizarii fondurilor europene in perioada 2007 — 2013 la nivelul Romaniei.
Campania este realizata in parteneriat cu BCR si Banca Transilvania, alaturi de Egghead Advertising si Asociatia Centru pentru o Societate Durabila.
Pe parcursul acestui an, in perioada 23 mai — 2/3 noiembrie, vor fi organizate, in cele opt regiuni ale tarii, conferinte dedicate prezentarii de bune practici pentru beneficiarii de la nivel local.
La prima editie a campaniei, derulata in anul 2014, au fost promovate in cadrul conferintelor regionale 96 de proiecte, iar 101 au fost inscrise la Gala Fondurilor Structurale.
Pe durata anului trecut, au fost inregistrati 682 de participanti la conferintele regionale, in timp ce 24.000 de persoane au vizionat online gala de premiere, eveniment in cadrul caruia au fost acordate 37 de premii, dintre care 30 de Reprezentanta Comisiei Europene si Structural Consulting Group, iar sapte de ''Prietenii succesului''.