”Podul de la Cernavodă a fost redeschis complet traficului, miercuri, 20.04.2022, începând cu ora 13:00, pe A2 calea 1, cu o zi mai devreme, conform calendarului asumat, respectiv 21.04.2022, şi cu asigurarea unui nivel ridicat de calitate a lucrărilor efectuate, pentru a nu afecta începerea sezonului estival”, arată CNAIR.

Podul de la Cernavodă a fost redeschis complet traficului

Astfel, prima etapă din acest an a lucrărilor de reabilitare la Podul de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2 (între km 155+415- km 161+479), programată în intervalul 15.02.2022

– 21.04.2022, a fost realizată.

Citeste si: Complex turistic cu opt căsuțe cu tematică florală, deschis în Buzău

Termenul de finalizare a contractului de execuţie este data de 12.02.2023.

Podul de la Cernavodă era cel mai lung pod din Europa în 1895

În 1895 a fost inaugurat podul de la Cernavodă, proiectat şi construit de Anghel Saligny, la acea vreme cel mai lung pod din Europa.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și-a lăsat tatăl și a plecat din România, dar nu s-a întors nici la Monica Gabor. Unde se află în aceste momente fiica lui Irinel Columbeanu?!- wowbiz.ro

Acesta a fost construit între 1890 şi 1895 pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa.

Începerea lucrărilor de execuţie a avut loc la 26 noiembrie 1890 în prezenţa regelui Carol I.

Podul de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri.

Citeste si: Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Gheorghe

Podul se află la 30 m peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge.

Podul peste Borcea cuprinde 3 deschideri de câte 140 metri şi un viaduct cu 11 deschideri a 50 metri. În Insula Borcea, care în acea vreme constituia o baltă, pe care o traversa un tronson de 14 km al căii ferate, s-a mai realizat un viaduct de 34 deschideri a 42 metri.Cu rampele de acces, cei 4087, 95 metri de poduri formau, la acea vreme, cel mai lung complex de poduri construit în România şi al treilea ca lungime din lume.

Deschiderea centrală de 190 m era cea mai mare din Europa continentală.Costul total al tronsonului de linie ferată Feteşti-Cernavodă, inclusiv liniile de cale ferată şi staţiile, a fost de 35 milioane lei aur.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si