In articol:
Recepţionerii virtuali îi ajută pe clienți să se cazeze, să comande un taxi, să cumpere bilete la obiectivele turistice sau chiar să facă rezervare la un restaurant.
Faceți cunostință cu Ghiță, robotul care îi întâmpină pe oaspeții care ajung la acest hotel de patru stele din Poiana Brașov. Dispozitivul a fost montat la intrare si este un mare ajutor pentru angajați.
Robotul îi întâmpină pe turiști
”Este colegul nostru Ghiță. După cum l-ați și auzit se și prezintă. În această perioadă de restricții el ne ajută cu luarea temperaturii. Este un punct de atracție pentru oaspeții noștri pentru că răspunde absolut la orice întrebare ”, spune Andreea Florea, șef recepție.
Citeste si: Tehnologia a luat cu asalt Israelul. Un lanț de restaurante a vândut burgeri preparați de un robot
- Îmi place de robot.
- De ce?
- Fiindcă face de fiecare dată ochii inimioară
Citeste si: VIDEO| Roboții livratori de mâncare fac senzație pe străzile din lume
Citeste si: Un tânăr de doar 20 de ani s-a înecat la Costinești! Bărbatul a ignorat steagul arborat la mal- kanald.ro
Robotul are un coleg și la un hotel boutique din centrul Brașovului. Se numeste Lara și înlocuiește cu brio un recepționer. Cel mai des turiștii folosesc robotul pentru formalitățile de check-in.
Daniel, un turist din Elveția a fost întâmpinat de Lara chiar în momentul în care s-a cazat la hotel:
”Ieri seară am ajuns, nu era niciun portar aici și a fost ușor să intrăm în hotel și fără ca recepția să fie deschisă am făcut check-in-ul rapid și simplu.
Citeste si: VIDEO- Muntele, rai și iad pentru turiști. Cozi infernale în stațiuni, scandaluri și nervi întinși la maxim
Roboții înlocuiesc recepționerii. Cine îi întâmpină pe turiști în acest hotel din Poiana Brașov?
O soluție eficientă pentru viitorul afacerilor
Pentru că personalul calificat e tot mai greu de găsit, robotul este o soluție perfectă la criza forței de muncă.
”Ospitalitatea a pierdut în anii aceștia de pandemie peste 30% din efectivul personalului angajat și din cauza pandemiei și pentru că și-au găsit în alte zone locuri de muncă”, spune Cristian Macedonschi, administrator hotel.
Citeste si: VIDEO- Brașov, destinație europeană de top. Turist străin: ”Este un oraș frumos. Natura este superbă”
Pentru moment, Lara vorbește cu turiștii în română și engleză, dar în viitor va învăța și alte limbi. În viitor, astfel de sisteme inteligente ar putea să aducă economii de până la 60% din cheltuielile cu resursa umană.