De doi ani, astfel de scene fac parte dintr-un razboi ce pare nesfarsit intre taximetristi si soferii Uber. Se intampla in Capitala, dar si in Cluj, al doilea oras unde serviciul a fost lansat.
Doar ca taximetristii din Ardeal au ales o varianta inedita: s-au dat drept clienti si i-au dus pe soferi direct in curtea… politiei. "Efectuati serviciu de transport persoane? Nu.
Agentii n-au asteptat explicatii, ci i-au amendat cu nu mai putin de 25 de mii de lei si le-au retinut si masinile.
Nu sunt nici taxiuri dar nici transport public in comun.
Citeste si: Loredana Groza a reacționat public după ce a văzut cu cine e Iulia Vântur în vacanță- wowbiz.ro
"Angajamentul nostru este ca, pana in anul 2020, sa reducem traficul din Bucuresti cu pana la o treime, asa cum se intampla in celelalte mari capitale.", spune Nicoleta Schroeder, reprezentant Uber Romania
Totusi, problema legislatiei ramane piatra de moara. Putine tari au reglementat pana acum activitatea Uber, care e un fel de struto-camila, greu de incadrat in vreo categorie.
"Exista reglementari, inclusiv si in Europa, unde soferii parteneri isi pot lua, da un test, achita o taxa, insa suficient de usoare incat sa nu fie o bariera.", mai spune Nicoleta Schroeder, reprezentant Uber Romania
"Dar nu suntem noi destui? Nu ne calcam pe bataturi unul pe altul? Uitati-va ce e aici. Nu? Dupa ce ca avem Ilfovul pe carca mai vine si Uber-ul. I-au blocat prin trafic, au fost niste gesturi mai putin placute. Am auzit, da. Sunteti de acord? Da, sunt de acord. In niciun caz sa nu faca taximetrie in Bucuresti.", spun taximetristii.
Cat priveste clientii, un studiu IRES arata ca 3 din 10 tineri cu varsta intre 18 si 35 de ani au folosit acest serviciu, in special pentru ca pot comanda masinile direct de pe telefonul mobil. "Sunt foarte politicosi, nu mai ai grija banului cash, se plateste automat, e mai convenabil.", ne spune cineva.
Valoarea medie a unei curse in Capitala variaza intre 10 si 15 lei.