In articol:
- Drumului Radial 3 – Giulești Expres: specificații tehnice
- Care este valoarea studiului de fezabilitate pentru Drumului Radial 3 – Giulești Expres
Acest proiect are ca obiectiv esențial asigurarea conexiunii între Capitală, Autostrada Bucureștiului A0 și Centura București, în zona Sectoarelor 1 și 6 (Calea Giuleşti), orașul Chitila (Ilfov), localitatea Dragomirești Vale (Ilfov) și comuna Săbăreni (Giurgiu).
Drumului Radial 3 – Giulești Expres: specificații tehnice
Proiectul DR3 – Giulești Expres va avea o lungime de 10,37 de kilometri și va cuprinde următoarele caracteristici principale:
Patru benzi de circulație (două pe fiecare sens)
Două zone de acostament
Patru zone de siguranță prevăzute cu parapeți
O zonă mediană cu lățimea de 8 metri, pentru posibilitatea de dezvoltare ulterioară
Piste pentru biciclete
Trotuar pietonal
Servicii de transport public
Iluminat public
Trei noduri rutiere situate la intersecția DR3 cu următoarele zone: 1) DNCB – Chitila, 2)
Care este valoarea studiului de fezabilitate pentru Drumului Radial 3 – Giulești Expres
Irinel Ionel Scrioșteanu a subliniat că câștigătorul licitației va dispune de 17 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, începând de la data semnării contractului, iar valoarea estimată a acestuia se ridică la 21 milioane de lei, fără TVA.
Implementarea acestui proiect este realizată în parteneriat între Consiliul Județean Ilfov și Primăria Municipiului București, prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București ADIZMB, în colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR.
De asemenea, proiectul este realizat cu sprijinul acordat de Hubert Thuma, președintele CJ Ilfov, Emilian Oprea, primarul orașului Chitila, și Gheorghe Socol, primarul localității Dragomirești Vale.
Cele zece drumuri radiale vor însuma o distanță totală de peste 96 de kilometri și vor include 33 de intersecții rutiere, conectând astfel 30 de comunități suburbane din zona metropolitană.
Realizarea drumurilor radiale este un proiect evaluat la 700 de milioane de euro și este implementat în colaborare între Ministerul Transporturilor și Primăria Capitalei. Finanțarea pentru studiile de fezabilitate este asigurată din cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Prognozele Ministerului Transporturilor indică finalizarea acestor proiecte de infrastructură radială în perioada 2027-2028, urmând finalizarea Autostrăzii de Centură (A0) până în 2025, conform declarațiilor secretarului de stat Irinel Scrioșteanu.