Acest an aduce schimbări majore în Codul Rutier. În ceea ce privește regulile examenului auto, acestea vor fi schimbate și apar măsuri mai aspre, dar și amenzi mai mari pentru șoferii care încalcă legea.

Care este valoarea punctului de amendă?

Punctul de amendă a fost majorat de la 145 de lei, la 165 de lei, de la data de 1 ianuarie. Pentru nerespectarea priorității acordate peitonilor sau a bicicliștilor, amenzile ajung până la 825 de lei.

Pentru depășirea vitezei cu mai mult de 50 km/h, amenzile pot ajunge până la 3.300 de lei. În cazul parcării neregulamentare, amenda poate ajunge până la 500 de lei.

Au fost făcut modificări inclusiv la modul de calcul a contravențiilor. Clasa I încadrează două sau trei puncte, Clasa II patru sau cinci, Clasa III de la şase la opt puncte, iar Clasa IV de la nouă la 20 de puncte de amendă. Clasa V este aplicabilă doar persoanelor juridice şi vizează un cumul de puncte de la 21 la 100. 

Un proces de modernizare este pregătiti de către Uniunea Europeană. Mai exact, permisele auto ar putea fi digitale. În contextul noilor schimbări, sunt vizate introducerea unor întrebări referitoare la identificarea riscurilor în trafic și la sistemele automate care contribuie la o conducere mai sigură.

Din luna mai, anul 2024, regulamentul auto impune ca mașinile noi să fie dotate cu o ,,cutie neagră''.

Aceasta ar trebui să capteze informații, viteza, turația motorului, unghiul de virare și activarea airbag-ului, toate fiind bazate pe datele furnizate de GPS în cazul unui impact major.  

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Acest dispozitiv ar trebui atașat sub scaunul șoferului, având un microcip. Noua dotare ar putea duce la creșterea prețurilor mașinilor.

Care sunt actele necesare pentru radierea auto?

Procesul de radiere auto ar putea părea destul de complex, în anul 2024. Totul se simplifică în momentul în care posesorul cunoaște care sunt actele necesare pentru a-și scoate mașina din circulație.

În ceea ce privește radierea auto în 2024, aceasta are două etape, mai exact radierea fiscală și radierea din circulație.

Dosarul necesar pentru radierea unei mașini trebuie să aibă mai multe documente.

În cazul radierii auto 2024, posesorii mașinilor trebuie să îndeplinească mai multe criterii pentru a scoate din uz mașina, potrivit Antena3.ro.  

Citește și: Cât va fi punctul de amendă de la 1 ianuarie 2024. Șoferii care vorbesc la telefonul mobil, amendați cu 660 lei

Unde și cum poate fi făcută radierea în 2024?

Pentru a radia un autovehicul este nevoie ca șoferii să meargă la DRPCIV. Conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală, pentru a scoate din circulație o mașină. 

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

De asemenea, procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu documentele următoare:

  • declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
  • cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
  • actul de identitate al solicitantului, în copie şi în original;
  • cartea de identitate a vehiculului (CIV), în copie şi în original
  • actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.

Care sunt actele necesare pentru radierea auto 2024

Dosarul pentru radiere auto 2024 trebuie să aibă următoarele documente:

Citește și: Toți șoferii trebuie să știe acest lucru. Un sistem de detectare a distragerii atenției șoferului îi va opri pe aceștia să se uite în telefon

  • Cererea solicitantului;
  • Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
  • Certificatul de înmatriculare- original;
  • Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Certificatul de atestare fiscală;
  • Certificatul de radiere – 3 exemplare;
  • Actul de identitate al solicitantului, în original;
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si