In articol:
Săptămâna trecută a avut loc simularea pentru examenul de Bacalaureat 2024. Astfel, Asociația Elevilor din Constanța a arătat că liceenii sunt dezamăgiți de subiectele primite, numindu-le „ineficiente”. De asemenea, asociația a mai menționat că și profesorii încearcă să înțeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor.
Citește și: Rezultate simulare BAC 2024: Cum și când vor afla elevii notele?
Creioane lângă un caiet
Elevii vor ca Bacalaureatul să fie eliminat
„Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toți elevii. În timpul liceului, elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor.
În același timp, liceenii au mai spus că reprezentanții Parlamentului nu au luat în serios acest examen și că au adăugat tot felul de discipline „exotice” pentru elevi.
"În trecut, Ministerul Educației a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanților educației. Din păcate, în România a crescut rata analfabeților funcționali. 42% dintre elevii din țară nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învățați să tocească pentru a trece de un examen”, a mai menționat Asociația.
AEC: „Examenul de Bacalaureat este inutil”
Elevii asociației mai sunt de părere că „examenul de Bacalaureat este inutil” și că „nu testează adecvat competențele reale ale elevilor”.
„Solicităm crearea unei comisii de experți care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoștințele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora", a mai spus AEC.
Citește și: Cea mai amuzantă „perlă” de la simularea de limba română! Ce a spus o tânără că i-a picat la Bac?
Elev care dă test
În același timp, în legătură cu examenul de BAC, elevii spun că „nu știm ce vrem cu el, ci doar ne-am obișnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu”.
„Este total absurd ca o țară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forțați să învețe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen", a conchis AEC.