” Această măsură adoptată recent de România va permite firmelor de transport rutier româneşti să angajeze legal şoferi profesionişti străini din afara UE, prin posibilitatea formării şi examinării şoferilor străini în limba engleză sau spaniolă, pentru obţinerea atestării profesionale obligatorii conform legislaţiei naţionale şi europene. Aceasta este prima propunere adoptată dintr-o serie de măsuri înaintate de UNTRR către Guvern şi Ministerul Transporturilor pentru rezolvarea crizei acute de şoferi profesionişti şi pentru ca transportatorii români să rămână competitivi pe piaţa europeană ”, se arată în comunicat.
Meseria de șofer este la mare căutare în România, înregistrându-se 45.500 oferte de muncă pentru şoferi-servicii auto-curierat, potrivit datelor publicate anul acesta de un site de recrutare. Încă din anul 2016, UNTRR a solicitat examinarea în limba engleză și a promovat adoptarea ordinului.
” UNTRR consideră că nu este justificată obligativitatea cunoaşterii limbii române de către un şofer din afara UE pentru a fi angajat de un transportator român, pentru că în România pot fi angajaţi cetăţeni străini din oricare stat membru UE fără a avea obligaţia de a cunoaşte limba română, aşa cum şi cetăţenii
români se pot angaja oriunde în UE. Dacă pentru aceştia comunicarea în limba engleză sau într-o altă limbă străină nu este o problemă, atunci nu ar trebui să fie nici pentru cetăţenii extra-comunitari”, se arată în comunicat.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Citeste si: Anunț de ultimă oră al Ministrului Apărării! Vor fi achiziționate încă 5 avioane F16
Potrivit prevederilor Directivei 59/2003, sunt exceptaţi de obligativitatea de a obţine o calificare iniţială următorii conducători auto care deţin un permis de conducere de categoria C1, C1+E, C sau C+E sau un permis de conducere recunoscut ca echivalent, care nu a fost eliberat în urmă cu mai mult de doi ani de la data finală pentru punerea în aplicare a directivei.
Conform directivei, statele membre aplică aceste măsuri de la 10 septembrie 2009 cu privire la calificarea iniţială necesară pentru conducerea vehiculelor din categoriile de permis de conducere C1, C1+E, C şi C+E, potrivit UNTRR.